Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Podcast
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Podcast
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Události
Události, závody a auto-moto akce
Hlavní obsah
Článek
Načíst předchozí
Dakar
Jak se staví závodní auta na Dakar? Aby byla rychlá a co nejsnáz opravitelná
Jedna věc je mít rychlé auto a druhá věc je umět ho rychle opravit. Závodníci se na Dakar Rally spoléhají na svoje mechaniky, ale se základními věcmi si musí poradit sami. Vidíte nasazení večer v bivaku a počítáte pak ztrátu v etapě. Jenže ta hranice je někdy zoufale tenká…
Dakar
Dakar finišuje, dnes se bude lámat chleba: Macík si jede pro vítězství, v autech je to boj o každou minutu
Obávané duny Pusté končiny rozhodnou o vítězích letošního ročníku dakarské rally. Zatímco v kamionech by se muselo stát něco ošklivého, aby nevyhrál Martin Macík, tak v autech je to boj o každou minutu. A motorky? Tam první dvojici dělí jen něco málo přes čtvrt hodiny.
Dakar
Budou se na Dakaru měnit pravidla? Když jim motorkáři nemalují stopy, bloudí auta víc než jindy
Vloni to byla novinka na zkoušku, letos už je to osvědčený způsob, jak Dakar Rally udělat ještě těžší. Auta a motocykly jedou některé etapy odděleně, takže řidiči těch nejrychlejších vozů se nemůžou slepě držet jejich stop a musí se spoléhat jen na svoje navigátory.
Dakar
V poušti se smířil se smrtí a také ji tam nalezl: Před 39 lety zemřel Thierry Sabine, zakladatel Dakar Rally
Jemný písek pouště Gourma-Rharous v Mali už dávno přikryl poslední trosky vrtulníku rozseté v okruhu několika desítek metrů. A mnozí mladí závodníci možná už ani nevědí, co se tehdy 15. ledna 1986 stalo… Odkaz Thierryho Sabineho však žije dál!
Dakar
Dacia testuje tajnou zbraň, která bude chránit všechny dakarské závodníky. Loeb už ji vyzkoušel
Představte si, že sedíte v dakarském závodním autě, které se řítí neznámou krajinou rychlostí až 170 km/h. Žádné cesty, jen poušť, duny, pisty a vyschlá řečiště. V itineráři jsou ta největší nebezpečí označena jedním až třemi vykřičníky, ale stačí být o pár metrů vedle, nebo špatně otočit volantem a najednou se stanete nechtěnou hvězdou internetu.
Dakar
Ženy na Dakaru: Najdete je ve všech kategoriích, ale i v doprovodných týmech. Umí řídit i šroubovat
Závod Dakar Rally je od svého počátku vnímán jako jedno velké chlapské dobrodružství. Ale už od prvního ročníku v roce 1978 se najdou odvážné amazonky, které se ho účastní také. Čistě statisticky, jen něco málo přes dvě procenta závodníků na Dakaru za celou jeho historii jsou ženy. Ale v bivaku jich je čím dál víc.
Dakar
Čtyři Audi Quattro na Dakar Classic předvádí fantastickou show. Na čas a výsledky ale kašlou
Dakar Classic je soutěž sama pro sebe. Jede se na jiných tratích a nezávodí se na čas, ale pravidelnost. Je to taková obdoba setinových rally. Nicméně na stroje, které v ní startují, je prostě radost pohledět. A některé týmy si tam jedou svůj vlastní závod. Jako třeba tyhle čtyři Audi Quattro Rally S1!
Dakar
Dakar jako řemen: Včera dojezd za tmy, dnes závodníky čeká ďábelská etapa
V půl sedmé zapadne slunce a během chvíle je tma. Od půl šesté už jsou tak dlouhé stíny, že pořádně nevidíte, kam jedete. Pořadatel naplánoval na druhou půlku soutěže zatraceně dlouhé etapy a teď s tím má problém on i závodníci.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Závody a auto-moto akce: Vše od autosalonů až po rally