Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
O autech a technice
O lidech
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Historie
Historie
Hlavní obsah
Článek
Historie
V revolučním roce 1989 se představilo několik automobilových novinek, které se pak staly legendami. Připomeňte si ty nejslavnější
Ještě v roce 1989 byly automobily ze Západu pro naprostou většinu z nás jen snem. Připomeňte si auta, o nichž jsme ani nedoufali, že se na český trh někdy dostanou.
Historie
Prodeje nových aut v Česku v roce 1994 byly až legrační. Škoda vládla neomezeně, za ní se ale děly věci. Na některé značky jsme už zapomněli
Automobilový trh se za 30 let neskutečně proměnil. Dokazuje to pohled i na prodejní statistiky. Jaké značky byly v roce 1994 nejžádanější?
O autech a technice
Poznáte stará i nová auta podle zadních světel? Vyzkoušejte si náš oblíbený kvíz!
Poznat auta podle světel je přece hračka, ne? Možná se budete divit, ale když vidíte jenom světlomet samotný bez celku, leckdy může jít o pořádnou výzvu. Zvláště u starších automobilů, jejichž světelná nápaditost nebyla taková jako dnes. Tak pojďme na to!
Historie
Na začátku devadesátek byla Dacia ještě k smíchu. Hatchback Liberta skoro nikdo nezná a asi je to dobře
Začátek devadesátých let nebyl v Rumunsku jednoduchý. I proto ani tehdejší rumunské vozy nebyly zrovna zázračné. Platí to i pro Dacii 1325 Liberta.
Historie
Slavný osmiválec small-block pro sporťáky i náklaďáky žije už 70 let. A bude žít dál, Chevrolet do něj napumpuje 20 miliard
Už 70 let bije pod kapotami různých modelů ikonické osmiválcové srdce Chevrolet small-block, které se do důchodu zatím nechystá. Americká automobilka do něj totiž zainvestuje šílenou sumu, aby jej udržela při životě i v dnešní zelené době.
Historie
Tramvaj Tatra T3 je ikona českých ulic. Je to druhá nejpočetnější tramvaj na světě a jezdí dodnes. Existuje i jako kupé
Tatra T3 patří mezi legendární tramvaje, však jde o druhé nejvíce vyráběné tramvajové vozidlo na světě. Jaký je její příběh?
O autech a technice
Tři tuny, obří spotřeba i posilovač brzd. Limuzína prezidenta Masaryka vyrážela před sto lety dech
Moje babička vzpomínala, že prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka potkala dvakrát. Poprvé seděl na koni a byl prý rovný jako svíčka, podruhé ho přivezl na návštěvu do Slaného velký automobil. Vlastně bych se ani nedivil, kdyby to byl vůz Škoda Hispano-Suiza, protože ten dělal Masarykovi společnost celých deset let. K příležitosti 106. výročí vzniku samostatného československého státu vám připomínáme článek o historii vozu, který sloužil i „prezidentu osvoboditeli“.
Historie
Nejúspěšnější automobilky první republiky: Některé přežily, jedna dokonce vyrábí superauto
Českou automobilkou číslo jedna je dlouhá léta mladoboleslavská značka Škoda. Za první republiky to tak ale nebylo, československému trhu vládli jiní výrobci.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Auto-moto historie: Veterány, technika i osobnosti z automobilového světa