Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Podcast
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Podcast
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Servis
Jak na to
Jak na to
Garáž.cz rubriky 3. úrovně
Nejčastější chyby řidičů
Hlavní obsah
Článek
Načíst předchozí
Jak na to
Zakrývat chladič, či nezakrývat? Pokud vám netopí auto, clona chladiče nemusí být řešení
To, že vám auto v mrazech špatně topí, nelze u většiny moderních vozů spravit jen tím, že zakryjete chladič. Zpravidla je totiž na vině poměrně snadno odstranitelná závada. Zejména u dieselů je potřeba tohle opravit, jinak si vážně poškodíte drahý částicový filtr.
Servis
Jak nastartovat auto přes kabely, když vám klekne baterka? Postup zní jednoduše, ale někdy se věci komplikují
Letos si opravdu tuhá zima dává na čas a nemůžeme říci, že by nám to nějak vadilo. Ale ranní teploty kolem nuly jsou už běžné a auta dostávají více zabrat. Zpravidla teprve s prvním pořádným mrazem se ukáže, v jakém stavu máte akumulátor svého vozu. Může se stát, že místo autem pojedete ráno autobusem.
Jak na to
Co s fritovacím olejem po smažení řízků? Můžete ho použít jako palivo místo nafty, ale my vám řekneme, proč to není dobrý nápad
Na internetu najdete plno videí, že lze do dieselu nalít fritovací olej a auto na něj pojede. Teoreticky tomu nic nebrání, ale dlouhodobý provoz na takové palivo nedělá moderním motorům dobře. Vlastně je přímo ničí. Navíc olej na smažení je drahý a dnes na tom neušetříte.
Jak na to
Chcete, aby vám vydržela spojka? Dobře ji zajeďte a zbavte se řidičských zlozvyků, pak vydrží i 200 000 km
Při správném zacházení lze s originální spojkou, jejíž výměna rozhodně není levná, najet klidně přes 200 000 km. Stačí se jen zbavit špatných řidičských návyků.
Jak na to
Zazimovat nepotřebuje jen veterán, ale i obyčejná zahradní sekačka. Experti radí, jak správně postupovat
Pojem „zazimování“ slýcháme nejčastěji v souvislosti s automobilovými klasikami, které se v této době ukládají k několikaměsíčnímu spánku. Řádný odpočinek si však zaslouží všechny spalovací motory, které se používají pouze v sezoně. Jak na to?
Jak na to
Tušíte, k čemu slouží bicepsy u moderních volantů? Většina lidí kvůli nim věnec drží špatně
Většina moderních volantů má v rámci věnce takzvané bicepsy neboli výstupky, které tam výrobce cíleně umístil. Mnoho řidičů ovšem správnou funkci bicepsů nezná, a proto volant drží špatně nebo je používá jinak, než by se mělo.
Servis
Nestartuje vám v zimě auto? Za špatnou baterii si většinou můžete sami. A že za to mohou nízké teploty, je pověra
Autobaterie ve skutečnosti nezabíjí mráz, nýbrž horko a dlouhodobá odstávka ve vybitém stavu. Problémy vznikají také u neodborně servisovaných vozů a v případě nekvalitních či nevhodných baterií. Originál přitom nemusí stát majlant.
Servis
Tuhle chybu za volantem dělají skoro všichni, auto v krizových situacích pak nefunguje. Odnaučit se ji není jednoduché
Točil volantem do strany tolik, až auto přestalo zatáčet. Na první čtení se zdá být taková věta spíše protimluvem, ovšem opak je pravdou. Této chybné řidičské technice se říká nadměrné či panické řízení a jde o něco, co v krizi nevědomky dělá skoro každý neškolený řidič.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Jak na to - Garáž.cz