Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Feed
Feed
Hlavní obsah
Článek
Feed
Evropské auto roku 1968: NSU Ro 80
Nejvyšší ocenění v soutěži European Car of the Year zpravidla získávají normální auta, která oproti svým konkurentům nabízejí zajímavou technologii nebo dojem luxusu za málo peněz. Vítězným vozem ankety pro rok 1968 byl rodinný sedan spojující obě vlastnosti, u něhož však tehdy nikdo netušil, že se právě to stane i jeho největší slabinou. Evropským autem roku 1968 byl model dnes již zapomenuté automobilky.
Feed
Evropské auto roku 1967: Fiat 124
Fiat je nejúspěšnější značkou v soutěži European Car of the Year, jejíž historie započala již v roce 1963. V průběhu téměř šesti desetiletí získala turínská automobilka celkem devět prvních míst v prestižní anketě, kterou každoročně vyhodnocuje odborná komise motoristických novinářů. Prvním vítězným Fiatem byla populární řada 124, oficiálně představená na autosalonu v Ženevě v roce 1966.
Feed
Evropské auto roku 1966: Renault 16
S třetím ročníkem soutěže Evropské auto roku byla ukončena krátká éra vítězství britských vozů. Evropským autem roku 1966 se stal historicky první úspěšný hatchback, který se později prodával i v Československu a dokázal porazit nejen normální konvenční automobily s tříprostorovou karoserií, ale rovněž za sebou nechal mnohem exkluzivnější a luxusnější vozy.
Feed
Evropské auto roku 1965: Austin 1800
V počátečních letech soutěže Evropské auto roku slavily úspěch zejména britské značky. V prvním ročníku European Car of the Year 1964 se anglická auta umístila na zlatém a bronzovém místě, a úspěšný pro ně byl i následující ročník 1965. Vítězným vozem se stal rodinný Austin 1800, jemuž se díky nezvyklým proporcím přezdívalo „pozemní krab“.
Načítám
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
Feed - Garáž.cz