Hlavní obsah

Opel Insignia Grand Sport 2.0 T 4x4: První jízdní dojmy!

Foto: Archiv Garáž.cz

Na autosalonu v Ženevě nás nová Insignia okouzlila, nyní jsme konečně měli možnost projet se s ní na našich silnicích. A vybrali jsme si rovnou prozatím vrcholnou variantu 2.0 Turbo s pohonem všech kol.

Článek

V našem zpravodajství z ženevského autosalonu byla Insignia Grand Sport hlavní hvězdou. Ostatně můžete se na to podívat zde. Tentokrát už jsou tyto vozy v Česku a my jsme tedy měli možnost v Praze a okolí zažít první jízdu s novým Grand Sportem. A vybrali jsme si rovnou vrcholnou variantu 2.0 Turbo 4x4, která přináší hned několik zajímavostí.

Operativní leasing Opel Insignia

Vraťme se však nejdříve k designu auta. Naživo jsme zjistili, že velmi záleží na konkrétní specifikaci. V chudší výbavě na menších kolech není auto tak pohledné, jak jsme čekali. Opravdu více než kdy jindy záleží na příplatcích či vkusné kombinaci barev.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z hlediska vnitřního prostoru a výbavy si však není na co stěžovat. Uvnitř Insignia možná nepůsobí nejhonosněji, ale rozhodně není laciná, nabízí mraky prostoru, obrovský zavazadelník, plno místa pro zadní cestující a skvělou výbavu, kde vyhřívané může být snad úplně vše. Takto uvnitř vám dojde, že s tímto vozem by mohla mít Škoda Superb velký problém, protože Insignia sází na podobné hodnoty a je i srovnatelně prostorná. Navíc může mít věci, které populární domácí stroj nemá - diodové světlomety s matrix funkcí, osmistupňový automat, osobního asistenta na telefonu OnStar či ergonomická sedadla s certifikátem AGR.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pozice za volantem vypadá velmi dobře, dá se totiž sedět i pěkně nízko, pokud chcete. První kilometry pak ukazují, že tohle je lehké a pohodlné auto. Podvozek filtruje nerovnosti velmi dobře, až ty úplně největší propadlé kanály způsobí nějakou citelnější ránu, ale pořád to není nic hrozného. Zajímavé je, že adaptivní tlumiče Flex ride jsou schopné tlumit výmoly i ve sportovním nastavení. Karoserie se méně hýbe, ale auto je stále poddajné.

Zároveň je cítit ta obrovská lehkost. Předchozí Insignia byla často kritizována za příliš vysokou hmotnost a z toho vyplývající průměrnou dynamiku i těžkopádnost v zatáčkách. Tomu je nyní amen, tohle je lehké agilní auto! Možná pro někoho až příliš lehké, protože pak si připadá, že jede v papírové krabičce místo velkého sedanu, nicméně to už záleží na pocitu každého.

Foto: Archiv Garáž.cz

V zatáčkách pak očekávejte ochotné stáčení do oblouku, nicméně mechanická přilnavost není nikterak velká. Pokud si však nastavíte režim sport, můžete si v zatáčce pomoci, a to trochu netradičně - zašlápnete plyn do podlahy. Normálně by to znamenalo jen větší a větší nedotáčivost, jenže čtyřkolka tohoto vozu má místo zadního diferenciálu dvě spojky, které dokáží vektorovat točivý moment a poslat více na vnější zadní kolo, což znamená, že auto natlačí do zatáčky a dají mu až mírně přetáčivé chování. A to je nejen rychlé, ale i zábavné!

Foto: Archiv Garáž.cz

Dvoulitrový turbomotor je vrcholem nabídky, má 260 koní, 400 N.m a jako jediný se kombinuje s osmistupňovým automatem. Papírově auto zrychluje na stovku za 7,3 sekund a maximálně jede 250 km/h. Pokud však čekáte výbušnou sílu, jste na špatné adrese. Tento motor má být spíše jemným, ale důrazným společníkem na cesty. Akcelerace přichází postupně, jako vlna, což může zejména v nižších rychlostech způsobit dojem, že auto vlastně zas tak moc nejede. Až na dálnici poznáte, kde je oněch 260 koní. Je to tedy hlavně tichý a příjemný společník s výkonovou rezervou, než nějaký závodník či zábavný hlasitý motor. Osmistupňový automat pak svým řazením přesně kopíruje charakter auta - je spíše klidnější a jemnější.

Foto: Archiv Garáž.cz

První dojem z Insignie Grand Sport je tedy rozhodně pozitivní, jedná se totiž o pohodlné, prostorné cestovní auto nabité výbavou a těžící z dobrého systému pohonu všech kol. Opravdu důležité pro nás bude až svezení s běžnou naftovou variantou.

Načítám