Článek
První díl najdete zde.
John Player Special
Klasické černozlaté barvy si většinou spojujeme s monoposty Lotus ve formuli 1. Dočkalo se jich ale i okruhové BMW E21, E24 nebo E30. Zdobily také Porsche nebo Ford. A právě Lotus a Porsche rádi tyhle barvy používaly i na civilních autech, která jste si mohli koupit. U Lotusu byla prvním modelem elegantní Europa, ale třeba nedávno je uvedla Evora 410 JPS, která tyto barvy používá dále.
Repsol
Nevím, co se při olejářském gigantu Repsol vybaví jako první vám, ale u mne vede rally, konkrétně oranžový Ford Escort RS Cosworth z roku 96 a Escort WRC z roku 97 s Carlosem Sainzem za volantem. Pro něj to nebyla první zkušenost, stejného sponzora vozil již dříve na Toyotách Celica a Lancii Delta HF Integrale. Repsol pochopitelně podporoval i svou domácí automobilku Seat a tak jeho logo zářilo na Ibize GTi Kit Car a Cordobě WRC. Na okruzích jsme zase tyto barvy vídali na Porsche 956 nebo 911, Ferrari F355, spoustě Seatů nebo Nissanu Primera a Skyline. Do písečných dun dakarské rally ho zase pravidelně vyvážel tým Mitsubishi, ale i zde zdobilo pokusy Seatu.
Bastos
I tahle červenobílá kombinace zdobila řadu aut a pravděpodobně každého z vás napadne jiné auto. Já si jako první vybavím závodní Rover 3500 V8 z britského šampionátu cestovních aut. Na okruzích i tratích rally ale stejné barvy měly BMW M3 E30, Porsche 911 nebo Ford Sierra RS Cosworth. Pro BMW šlo také o populární barvy a daly se najít i na pětkových sedanech E12 a E28, trojce E36 a šestkových kupé. Kromě BMW ale Bastos vozila i druhá generace Camara nebo Capri. Čistě v rally pak barvy Bastosu byly i na Fordech Escort RS Cosworth, Opel Manta, Toyota Celica GT-4 nebo Lancii 037 a Deltě HF Integrale. Na Dakar pak barvy vyvezl Kadett GSi 4S, který se vyvíjel pro skupinu B. Asi nejčerstvější vzpomínky pak máme spojené s červeným Peugeotem 206 WRC.
Camel
A vzhůru na moje vůbec nejoblíbenější barvy už od dětství. Jde o tabákovou firmu Camel kombinující krásné modré a žluté barvy se siluetou velblouda. A jelikož reklama za nic nemůže a já mám mozek v hlavě, tak jsem kvůli ní nikdy kouřit nezačal, ale autům v jeho barvách jsem vždycky fandil o něco víc. Na okruzích je vozily Formule 1 (třeba i Ayrton Senna na Lotusu) i speciály NASCAR, motocykly a okruhové Civicy od Hondy a závodní tahače SISU. Do DTM v jeho barvách startoval Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo 2. Proslavilo se i na žlutých dakarských (a pro Pikes Peak upravených) Peugeotech 205 Turbo 16 a 405 Turbo 16. Právě na Dakaru bylo ale typické i pro nákladní automobily Mercedes-Benz a Pegaso nebo terénní Range Rover a Citroën ZX Rallye Raid. V klasické rally si patrně vybavíte speciály Subaru Impreza 555 a Legacy RS, Lancia Delta HF, Renault 5 Turbo, MG Metro 6R4, Mazda 323 GT, BMW M3 E30. A vynechat nejde ani dobrodružná soutěž Camel Trophy a božské upravené expediční Land Rovery.
Jägermeister
Německý bylinný likér primárně sponzoroval německé automobily na okruzích. Proto oranžovou barvu a jelena najdete na nepřeberném množství automobilů Porsche a BMW, samozřejmě také řadu formulí. Zdobily ale i Alfu Romeo GTV nebo 155 v šampionátu DTM. Pak bych mohl jmenovat ještě Fordy Capri a Escort, Lotus Omega, Volkswagen Golf, Fiat 127, Ford Capri, NSU TT i Trabant 601.
Ani tak to ale není vše, takže někdy v budoucnu se podíváme na další ikonické barvy závodních aut