Článek
Mlhovka, věci tak prostá, že jednodušší už to být nemůže. Existují pro ní pouze dvě polohy, zapnuto a vypnuto. Samotný název pak napovídá, kdy má být zapnuta a kdy vypnuta. Jenže asi ne dostatečně, jak dokazuje realita na silnicích v tomto období. Pojďme si to tedy trochu upřesnit v několika bodech.
1. Mírný opar nebo déšť není mlha. Nezapínejte mlhovku!
2. Mlhovka se zapíná v případě, kdy máte pocit, že by vás auto za vámi nemuselo vidět. Pokud již delší dobu za vámi jede, nezapínejte mlhovku!
3. Vidíte-li obrys či světla auta několik stovek metrů před vámi, vězte, že podobně to v tu chvíli vidí rovněž auta za vámi. Není důvod zapínat mlhovku!
4. Jedete-li po dálnici rychlostí 130 km/h, máte mít dostatečně daleký rozhled na to, abyste v případě nouze dokázali zastavit auto před překážkou. Pokud takový rozhled máte, nepotřebujete mlhovku. Pokud ji potřebujete, jedete pravděpodobně příliš rychle.
5. Přijedete-li do kolony či do štrůdlu aut a za vámi jasně vidíte jiné vozidlo, či alespoň jeho světla, vězte, že vás zcela jistě již nepřehlédne. V tu chvíli vypněte mlhovku!
6. Výklad zákona je v tomto případě velmi vágní, přemýšlejte tedy především hlavou, kdy je potřeba mlhovku použít! Malá nápověda: Reálně je to i u často jezdícího řidiče maximálně párkrát do roka a v případech, kdy se plouží, protože nevidí na krok.
7. Raději si zkontrolujte, zda v mlze řádně svítíte, a ne pouze denním svícením!
8. Mlhovky oslňují a jsou kvůli ním často hůře vidět brzdová světla. Zamyslete se nad tím, když pálíte autu za vámi do očí!