Hlavní obsah

Na mlhovkách se ukazuje, že lidé za volantem nepřemýšlejí

Foto: Archiv Garáž.cz

České silnice se rozsvítily rudou září. Ačkoliv na mnoha místech republiky padl pouze lehký opar, ve kterém šlo identifikovat auto na stovky metrů, řidiči si bezmyšlenkovitě začali rudě pálit do obličejů.

Článek

Mlhovka, věci tak prostá, že jednodušší už to být nemůže. Existují pro ní pouze dvě polohy, zapnuto a vypnuto. Samotný název pak napovídá, kdy má být zapnuta a kdy vypnuta. Jenže asi ne dostatečně, jak dokazuje realita na silnicích v tomto období. Pojďme si to tedy trochu upřesnit v několika bodech.

1. Mírný opar nebo déšť není mlha. Nezapínejte mlhovku!

2. Mlhovka se zapíná v případě, kdy máte pocit, že by vás auto za vámi nemuselo vidět. Pokud již delší dobu za vámi jede, nezapínejte mlhovku!

3. Vidíte-li obrys či světla auta několik stovek metrů před vámi, vězte, že podobně to v tu chvíli vidí rovněž auta za vámi. Není důvod zapínat mlhovku!

4. Jedete-li po dálnici rychlostí 130 km/h, máte mít dostatečně daleký rozhled na to, abyste v případě nouze dokázali zastavit auto před překážkou. Pokud takový rozhled máte, nepotřebujete mlhovku. Pokud ji potřebujete, jedete pravděpodobně příliš rychle.

5. Přijedete-li do kolony či do štrůdlu aut a za vámi jasně vidíte jiné vozidlo, či alespoň jeho světla, vězte, že vás zcela jistě již nepřehlédne. V tu chvíli vypněte mlhovku!

6. Výklad zákona je v tomto případě velmi vágní, přemýšlejte tedy především hlavou, kdy je potřeba mlhovku použít! Malá nápověda: Reálně je to i u často jezdícího řidiče maximálně párkrát do roka a v případech, kdy se plouží, protože nevidí na krok.

7. Raději si zkontrolujte, zda v mlze řádně svítíte, a ne pouze denním svícením!

8. Mlhovky oslňují a jsou kvůli ním často hůře vidět brzdová světla. Zamyslete se nad tím, když pálíte autu za vámi do očí!

Načítám