Hlavní obsah

Nejdrsnější Octavia RS přichází. Má 245 koní a samosvor!

Foto: Archiv Garáž.cz

Octavia RS230 byla pouze základní ochutnávkou na to, co přichází právě teď. Stejně jako v případě Volkswagenu Golf GTI i Škodovka posiluje svoji Octavii na 245 koní a k tomu přidává elektronicky řízený samosvorný diferenciál.

Článek

Zhruba před třemi měsíci jsmě měli možnost vyzkoušet novou základní Octavii RS230 po faceliftu, která dostala rozšířenou zadní nápravu o 3 cm a přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr zase o 15 koní navíc. Teď se představuje druhá výkonnější verze, která přináší ještě o 15 koní navíc a klasickou elektronickou uzávěrku XDS Plus nahrazuje elektronicky řízeným mechanickým diferenciálem VAQ.

Foto: Archiv Garáž.cz

Z pohledu designu se téměř nic nezměnilo. Octavia RS245 navazuje na to, co představila základní verze RS230. I tentokrát vcelku povedený vzhled doplňují části karosérie probarvené do černé lesklé barvy. Jedná se o masku chladiče, vnější zpětná zrcátka, lemování okolí mlhových světlometů a kolem oken, difuzor a černé koncovky výfuku. V případě verze kombi tu jsou navíc ještě černé střešní hagusy.

Foto: Archiv Garáž.cz

V interiéru vynikají krásné sportovní sedadla s integrovanou opěrkou, rudým prošíváním a alcantarou, která je použitá na celém sedadle z čelního pohledu. Alcantara byla také použita na zadních sedačkách, které také mají výraznější profilování boků. Přední část interiéru ještě zatraktivňují sportovní volant s červeným prošíváním, označení RS a performance monitor. Před řadící pákou nechybí tlačítko s úpravou jízdních režimů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pod kapotou vrcholné verze modelové řady Škoda Octavia pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k). Nabízí o 11 kW (15 k) vyšší výkon než předchozí špičková varianta modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici od 1 600 do 4 300 min-1. Na výběr je šestistupňová ručně řazená převodovka nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Karosářská verze liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, verze kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

V tuto chvíli probíhá mezinárodní prezentace na italském okruhu Vallelunga, kde máme našeho redaktora Ondru Chamillu, který vám za několik dní přinese první jízdní dojmy.

Načítám