Článek
Pražský hotel Hilton hostil 9. dubna 1996 významnou událost – Tatra zde představovala nový osobní automobil 700. Jeho vývoj byl zahájen už v roce 1994. Auto mělo být nové, současně ale navazovat na tradice značky a nezatížit příliš rozpočet automobilky. Design navrhl Brit Geoff Wardle, konstruktérský tým vedl Miroslav Staroň. Ten měl ale v maximální míře využívat techniku typu 613.
Původní tvar ale typu 700 vydržel jediný rok. V roce 1997 totiž akademický sochař Jiří Španihel upravil tvar zadního okna, kapoty a palubní desky. Ani tak ale poslední sedan nebyl žádná trvalka, v roce 1998 byla výroba oficiálně ukončena. Celkový počet vyrobených aut je pouhých 62 (některé zdroje uvádějí 72 a konec výroby v roce 1999), zastaralá koncepce zákazníky nelákala. Vznikala vlastně jen kusově na objednávku, která povětšinou přišla z úřadu nebo politické organizace. Nástupce se sedan nedočkal a tak Tatra vyrábí jen nákladní auta.
Pod zadní kapotou byl dle tradic vidlicový osmiválec 3,5 litru se zcela novým elektronickým vstřikováním paliva a výkonem 198 koní. Auto mělo lepší průběh točivého momentu a nižší spotřebu paliva. To vše s manuální pětistupňovou převodovkou. Tatra 700 tak byla ve své době nejrychlejším českým sériovým autem.
Skutečnou Tatru 700 můžete obdivovat v muzeu automobilky v Kopřivnici nebo v Národním technickém muzeu v Praze. Tamní exemplář je bývalým služebním autem Miloše Zemana, který jej používal v letech 1996 až 2002. Zbylé kusy jsou většinou ve sbírkách sběratelů a dají se potkat na srazech.