Článek
Nový sportovní automobil Porsche 924 nebyl nikdy extrémně populární mezi fanoušky. A čím jiným zlepšit image, než závoděním? Navíc se na závody tohle auto vážně hodilo, bylo perfektně vyvážené díky koncepci transaxle a poháněné spolehlivým dvoulitrem z Audi 100. Do vývoje auta se pustil hlavně Jürgen Barth, měl však od automobilky plnou podporu.
Jeho prvním startem měla být Rallye Monte Carlo 1979, ale nestihla se homologace a tak musel závodit s atmosférickou verzí o výkonu 145 koní. To bylo jen 20 koní navíc oproti civilnímu provedení, přesto vybojoval slušné 20. místo.
Na Safari už se zadařilo a na startu stál s typem 924 Turbo o výkonu 170 koní. Tlumiče Sachs však měly problémy na nerovnostech a neustále docházelo k jejich zadírání. Následně proto byly vyměněny za Bilsteiny a jejich úchyty vyztuženy plechem. Barth se postupně propracoval na 13. pozici, ale štěstí mu nepřálo. Pouhých 300 km před cílem mu praskl hnací hřídel a Bart musel ze soutěže odstoupit.
Začátkem osmdesátých let se zjistilo, že prim budou v budoucnosti hrát speciály skupiny B a tak Porsche zahájilo vývoj typu 924 Carrera Turbo GT s mohutným bodykitem. Originální kousek upadl takřka v zapomnění, má jej ale německý sběratel Dalibor Nerad s českými kořeny. Ten auto zrenovoval a občas jej vyveze i na nějaké veteránské soutěže.