Hlavní obsah

Kupte si raketu - místo zadních sedaček má šestiválec

Foto: Archiv Garáž.cz

Clio V6 je po modelu 5 Turbo a Alpině A110 naším nejoblíbenějším Renaultem. Neskutečná bestie z motorem vzadu a pohonem zadních kol vystupuje ze šedi běžných francouzských hatchbacků či sedanů. Tohle auto musíte mít.

Článek

V Americe se teď objevil jeden z 1513 vyrobených kusů modelu Renault Clio V6, který jde od prodeje za vcelku dobrou cenu, tedy na dnešní dobu. V přepočtu na české koruny vás vyjde na 1 500 000 Kč. Na tachometru má pouze 28 968 km, což není za téměř 16 let vůbec nic. A v čem je vlastně tohle Clio zajímavé?

Foto: Archiv Garáž.cz

Jde o druhou generaci modelu Clio, který byl ve Francii hodně úspěšný. Právě v této generaci se totiž automobilka Renault rozvášnila a připravila takový malý úlet. Kromě ostrého hatchbacku RS s dvoulitrovým čtyřválcem postavila pár tisíc kusů šílenosti s pohonem zadních kol a atmosférickým šestiválcem místo zadních sedaček. Tenhle motor posílal na zadní kola 230 koní. Měl to být takový odkaz na model 5 Turbo ze sedmdesátých let. 

Renault z tohoto Clia dokonce udělal závodní speciál, který měl svoji vlastní sérii. O stavbu závodních speciálů se nakonec staral legendární Tom Walkinshaw Racing. Celkově se vyrobily dvě verze. Jedna se slabším výkonem 230 koní a druhá pak po faceliftu, která dostala o něco silnější šestiválec s výkonem 255 koní, který pocházel z většího modelu Renault Laguna. První varianta Clia V6 se vyráběla od roku 2000 do roku 2003, druhá pak od roku 2003 do roku 2005. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Nabízený kousek z Ameriky, kam byl legálně dovezen, pochází z roku 2003 a je v neskutečně zachovalém stavu. Celkově se obou verzí modelu Clio V6 vyrobilo přes 2 800 kusů. Pokud tedy chcete divokého Francouze, který má výkon a je s ním zábava nebo spíše z něho jde řidičský strach, tak neváhejte, jejich ceny půjdou ještě nahoru. 

Načítám