Článek
Počátky účasti Peugeotu v rally se hlavně soustředily na africké soutěže. V Evropě se francouzské automobily prodávaly dobře, i když na slavné Rally Monte Carlo startoval například typ 203. Poté se ale automobilka zaměřila také na prodeje v Africe, kde zejména na severu v Alžíru chtěla obsadit tamní silnice svými výrobky. A jak jinak ukázat místním spolehlivost a robustnost svých aut, než je poslat na tamní soutěže.
Jako první se na tratích objevil sedan 404, později jej ale nahradil elegantnější nástupce 504. Velký sedan 404 s výkonem 72 koní se na evropské tratě nehodil a výhoda plynoucí z moderní přední nápravy McPherson, hřebenového řízení a synchronizované převodovky nestačila. Africký importér Marshalls si však přímo na výrobní lince vybral ty nejpovedenější kousky a ve svých dílnách je upravil pro náročné africké soutěže. Auta dostala spodní ochranné kryty, lepší tlumiče Bilstein a přídavné palivové nádrže do kufru. Aby se účinek bubnových brzd zvýšil, doplnili mechanici lepší posilovač brzd a hydrauliku. Šnekový diferenciál Peugeot leckdy svým chováním připomínal klasický samosvorný diferenciál, což byla pro jezdce další výhoda. Postrach Safari rally – mazlavé černé bláto, nebylo pro sedan 404 žádný problém.
Nick Nowicki vyhrál svou třídu při Safari rally 1961, v roce 1962 byl celkově druhý a absolutně vyhrál v roce 1963. Je pravda, že do cíle kromě něj dorazilo jen 6 dalších aut, tak náročná soutěž to tehdy byla. Úspěchy zaznamenal i druhý jezdec týmu Bert Shankland. O tři roky později dostala čtyřválcová šestnáctistovka OHV mechanické vstřikování Kugelfischer. Výsledkem byl výkon 100 koní. Safari rally 1966 a 1967 ovládl opět Shankland, v roce 1968 se radoval Nowicki.
Úspěchy přiměly automobilku ke stavbě soutěžního speciálu na bázi sedanu 504. Vítězství na Safari, Rallye du Maroc, Costa Bandama i Pobřeží slonoviny dodnes zdobí historii tohoto auta. Dařilo se mu pravidelně i v Argentině, kde tovární auta pronikala do první desítky. Peugeot kromě sedanů homologoval i velké kupé s motorem V6 a pro africké soutěže i užitkový pick-up. Díky spolehlivosti měl přezdívku vytrvalec. Typ 505 už závodil o poznání méně a také úspěchů ubylo. Nejlepší výsledky vybojovaly jeho vznětové verze v kategorii dieselů.