Článek
Mám rád stará BMW. Kdybych si měl domů vybrat jedno jediné auto z Mnichova, neváhám ani sekundu, vykašlu se na všechna eMka (ano, i na M3 E30) a pořídím si 2002Tii. Jednoznačně zářivě oranžovou se dvěma přídavnými světlomety a kulatými koncovými svítilnami, to je prostě podle mě nejlepší auto z Mnichova.
Jenže, co když mezitím pokročí doba a moje 2002 už nebude smět na silnici kvůli praštěným zeleným normám? Asi se budu muset vloupat o muzea a pořídit si stejně vypadající model 1602e. Ano, správně, čtete dobře to E na konci. Jedná se o elektrickou verzi modelu 1602. Je z roku 1972, i když prototypy vznikaly už v roce 1969. V roce 1972 ale u příležitosti olympiády v Mnichově proběhla světová premiéra. Pod kapotou má dvanáct běžných baterií Varta, které byly naskládány na speciální paletu. Celý set váží 350 kg a lze jej snadno vyměnit za jiný, tedy pokud máte vysokozdvižný vozík. Elektromotor Bosch má výkon 32kW (cca 43 koní), které posílá na zadní kola. Moc rychlé auto to ovšem nebylo, na 50 km/h se rozjíždělo 8 vteřin a maximálka byla prý 99 km/h. Při rychlosti 50 km/h vám elektrika došla po 30 kilometrech. Ještě že se baterie dokázala dobíjet při brzdění. Auta se nakonec prezentovala při Olympijském maratonu.
BMW to pak ještě zkoušelo několikrát s LS Electric, 325iX Electric, E1, E2, 325e E36 a Mini E, až se propracovalo k současné i3. Něco mi ale říká, že 1602e je stejně nejvíc cool, i když reálně poměrně nepoužitelná.