Hlavní obsah

Znovuzrozený Italdesign přiveze do Ženevy nový supersport

Foto: Archiv Garáž.cz

Velcí pamětníci si možná vzpomenou na dílnu, která stavěla koncepty pro Lamborghini nebo BMW, ale také zkoušela prorazit s vlastními auty. Některé z nich se dokonce dostaly nejen do sbírek, ale i do videoher!

Článek

Jenže doba malým karosárnám nepřeje a velké automobilky si raději dělají všechno po svém, takže jsme v uplynulých letech viděli krach mnoha italských mistrů, mezi nimi bohužel i Italdesignu. Prach pohltil i mnohá slavnější jména, ale Italdesign se rozhodl povstat z popela jako bájný Fénix a postavit vlastní limitovanou edici nového supersportu. Jen čas ukáže, jestli tohle zmrtvýchvstání nebude spíš posmrtnou křečí, protože podobných startupů vidíme ročně několik, ale kromě Pagani a Koenigseggu se zatím nikomu v téhle oblasti příliš nezadařilo. Dostat se do povědomí zákazníků, novinářů i prostých fanoušků totiž vyžaduje to něco "navíc". Italdesign se částečně může spolehnout na povědomé jméno, ale až ohlasy z Ženevy, kam zatím nepojmenovaný supersport dorazí, napoví, jak růžové budou zítřky téhle značky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Italdesign nám novinku odhaloval po kouskách, jak je dnes zvykem, ale po prezentaci kompletního auta mnozí pravděpodobně nebudou ohromeni a spíš si postesknou, že ono stydlivé odhalování tu svítilny, tu podběhu nebo masky chladiče, bylo spíš oddalováním nevyhnutelného. Nový Italdesign zůstává věrný starým pořádkům a opět vypadá tak trochu jako překapotované Lamborghini. Tradicí je i využívání součástek od italského býka - starý dobrý Italdesign Calá z roku 1995 měl světlomety z Miury, čelní sklo z Countache atd. Novinka se pro změnu může pochlubit oblíbeným atmosférickým desetiválcem z Huracánu nebo Audi R8. Italdesign neprozradil, kolik má motor pod kapotou koní, ale údaje (z nuly na sto za 3,2 sekundy, maximální rychlost 330 km/h) jsou hodně podobné právě Huracánu, takže odhadujeme něco kolem 600 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Samozřejmostí je karbonová dieta, velké brzdy a především placaté proporce (4,8 délka, 1,97 metru šířky, 1,2 metru výšky), které slibují mimořádně schopný vůz. Jen ten design je trochu o zvyku. Na každém druhém panelu jsou žábry a přečuhující difuzor působí spíše extravagantním než funkčním dojmem. Italdesign vyrobí pouze pět exemplářů, které se prodají, ať už bude cena jakákoliv, protože miliardářů s pochybným vkusem se v Ženevě sejde dost. Jenže kam dál? Vyrobit dvakrát tolik aut v kabriu a využít peníze na stavbu něčeho dalšího? Italdesign to nebude mít v konkurenci ostatních malosériovek lehké, zvlášť když startuje s něčím, co vypadá jako divoce otuněné Lamborghini.

Načítám