Článek
Jenže doba malým karosárnám nepřeje a velké automobilky si raději dělají všechno po svém, takže jsme v uplynulých letech viděli krach mnoha italských mistrů, mezi nimi bohužel i Italdesignu. Prach pohltil i mnohá slavnější jména, ale Italdesign se rozhodl povstat z popela jako bájný Fénix a postavit vlastní limitovanou edici nového supersportu. Jen čas ukáže, jestli tohle zmrtvýchvstání nebude spíš posmrtnou křečí, protože podobných startupů vidíme ročně několik, ale kromě Pagani a Koenigseggu se zatím nikomu v téhle oblasti příliš nezadařilo. Dostat se do povědomí zákazníků, novinářů i prostých fanoušků totiž vyžaduje to něco "navíc". Italdesign se částečně může spolehnout na povědomé jméno, ale až ohlasy z Ženevy, kam zatím nepojmenovaný supersport dorazí, napoví, jak růžové budou zítřky téhle značky.
Italdesign nám novinku odhaloval po kouskách, jak je dnes zvykem, ale po prezentaci kompletního auta mnozí pravděpodobně nebudou ohromeni a spíš si postesknou, že ono stydlivé odhalování tu svítilny, tu podběhu nebo masky chladiče, bylo spíš oddalováním nevyhnutelného. Nový Italdesign zůstává věrný starým pořádkům a opět vypadá tak trochu jako překapotované Lamborghini. Tradicí je i využívání součástek od italského býka - starý dobrý Italdesign Calá z roku 1995 měl světlomety z Miury, čelní sklo z Countache atd. Novinka se pro změnu může pochlubit oblíbeným atmosférickým desetiválcem z Huracánu nebo Audi R8. Italdesign neprozradil, kolik má motor pod kapotou koní, ale údaje (z nuly na sto za 3,2 sekundy, maximální rychlost 330 km/h) jsou hodně podobné právě Huracánu, takže odhadujeme něco kolem 600 koní.
Samozřejmostí je karbonová dieta, velké brzdy a především placaté proporce (4,8 délka, 1,97 metru šířky, 1,2 metru výšky), které slibují mimořádně schopný vůz. Jen ten design je trochu o zvyku. Na každém druhém panelu jsou žábry a přečuhující difuzor působí spíše extravagantním než funkčním dojmem. Italdesign vyrobí pouze pět exemplářů, které se prodají, ať už bude cena jakákoliv, protože miliardářů s pochybným vkusem se v Ženevě sejde dost. Jenže kam dál? Vyrobit dvakrát tolik aut v kabriu a využít peníze na stavbu něčeho dalšího? Italdesign to nebude mít v konkurenci ostatních malosériovek lehké, zvlášť když startuje s něčím, co vypadá jako divoce otuněné Lamborghini.