Hlavní obsah

Znáte Lykan Hypersport? Vznikl na Blízkém východě

Foto: W Motors

Lykan Hypersport

Když před pár lety malá arabská automobilka prohlásila, že jejím prvním velkým projektem bude hypersport, bohatí šejkové se takřka tetelili blahem. A není se co divit, zatím totiž mohli utrácet své miliony jen za zahraniční produkci. To se ale s příchodem Lykanu Hypersport změnilo.

Článek

Malou automobilkou, o které mluvíme, jsou W Motors. Vznikla v Libanonu a od začátku si klade velmi vysoké cíle. Ty také plní, protože Lykan jezdí jak po arabských, tak po světových silnicích. Navíc před nedávnem dala vzniknout super chytrému SUV, které věnovala dubajské policii. O tom jsme vám už říkali, podrobnosti najdete v odkazu níže. Dnes ale zůstaneme u toho lehce extrémního hypersportu.

Lykan byl poprvé představen před pár lety na autosalonu v Dubaji. No, kde také jinde. Vždyť právě tady je neuvěřitelná koncentrace boháčů, která je ochotná jen tak utratit 2,5 milionu eur. To je suma, kterou si W Motors za Lykan účtují a asi se shodneme na tom, že nejde o žádné drobné. Nicméně i tak byla v době svého uvedení o Lykan takřka rvačka, protože světlo světa spatřilo pouze sedm kusů.

Na tomhle autě je zajímavé asi vše. Design je velmi odvážný, karoserii nechybí výrazné křivky. Někdo říká, že v něm nejvíce vidí podobnost s modelem Lexus LFA. Tipujeme ale, že vás více než design, který je stejně věcí hodně subjektivní, zajímá, co Lycan pohání. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec, který má svůj původ v Porsche 911 Turbo. Ovšem ještě než si našel cestu do arabského superauta, chvíli si pobyl u úpravce jménem RUF. Díky jeho práci je výkon agregátu 770 koní a točivý moment 1000 Nm. To jsou hodně zajímavé hodnoty, obzvlášť, když přihlédneme k faktu, že jde o první projekt W Motors. O přenos těchto hodnot výhradně na zadní kola se stará sekvenční šestistupňová převodovka. Zrychlení z klidu na 100 km/h se pak odehraje za 2,8 sekundy a maximální rychlost je 385 km/h.

Ačkoliv jde ale o atraktivní parametry, šejky a bohaté prince je potřeba zaujmout i jinak. Proto jsou kožené potahy sedadel protkány nití z pravého zlata a LED světlomety potažené diamantovým prachem. K tomu všemu výrobce přidal karbon, titan a drahé kameny, kterých je v interiéru hned několik. A ještě jedna perlička. Každý z těch sedmi šťastných, kteří si Lykan hned na začátku pořídili, dostal k autu jako malou pozornost luxusní hodinky Cyrus Klepcys v hodnotě 200 000 dolarů, tedy v přepočtu asi 4,5 milionu korun. No, někdo dává pera, někdo hodinky…

Související témata:
Libanon
Načítám