Článek
Tak schválně. Jakou poslední automobilovou značku jsme zadali do internetového vyhledávače? Dejte nám to vědět v komentářích, ať se můžeme přesvědčit, jestli je průzkum pravdivý nebo ne. Ten totiž říká, že nejvyhledávanější značkou na internetu je Toyota. Zadává ji do vyhledávačů nejvíce lidí v 57 zemích světa z celkových 171 zkoumaných. Prakticky to znamená, že Toyotu zadalo do vyhledávání asi 7,8 milionů lidí měsíčně.
Hned v závěsu za Toyotou je se 7 miliony dotazy ve vyhledávačích Honda a s 6,4 miliony Ford. Mimochodem, Toyota opanovala jak velkou část Ameriky, celou Saúdskou Arábii, tak Jižní Afriku či Tanzanii. Nejvíce vyhledávaná je ale i na Filipínách nebo ve Finsku.
Velmi se dařilo i německému BMW, které bylo nejvyhledávanější v 25 zemích světa, a spokojený může být i Mercedes-Benz, který zabodoval ve 23 zemích světa. Možná vás překvapí, že BMW bylo nejvyhledávanější třeba v Japonsku, kde bývají řidiči orientovaní spíše na domácí značky. Mercedesu se zase velmi dařilo ve Velké Británii. V obrovské Číně pak tamní obyvatele nejvíce zajímá Tesla.
A co Česká republika? Podle obrázku zobrazujícího výsledky průzkumu to vypadá, že nás Britové s našimi sousedy stále berou jako Československo... Anebo jsme na tom se Slovenskem úplně stejně. Obáváme se ale, že platí spíše ta první varianta. Možná byste čekali, že u nás nejčastěji do vyhledávačů dáváme domácí Škodovku, ale prý ne. Nejčastěji v Česku i na Slovensku hledáme korejský Hyundai. Tato značka si pro sebe vyhledávače utrhla i v Rusku nebo v Angole. No, těžko říct, co si o tom myslet.
Průzkum zahrnuje i automobilky, které jsou naopak vyhledávány nejméně. Patří mezi ně malosériové Pagani, ale také Acura nebo překvapivě také Chrysler.