Článek
Zloději jsou nesmírně vychytralí – vždycky si neomylně najdou to, co má hodnotu. Dříve to u aut byla kola, autorádia nebo airbagy, a když pak automobilky přišly na to, jak jim v tom zabránit (nebo jim to alespoň maximálně ztížily), přešli nenechavci na katalyzátory (kvůli drahým kovům), moderní chytrá zrcátka a nejnověji na baterie hybridů.
Jen si to představte, že takhle po ránu přijdete ke svému zaparkovanému Priusu, všimnete si rozbitého malého zadního okýnka, vyndané zadní lavice, a hlavně chybějících baterií pod nimi. Přesně takhle se to přihodilo před pár dny ženě ze San Francisca. A ukazuje se, že nejde zdaleka o ojedinělý případ, celé je to naopak velmi dobře organizované.
Zloději totiž přesně věděli, po čem jdou, a celá krádež byla provedená velmi odborně. Sice u toho rozbili okno, poškodili sedadla a přeřízli pásy, ale baterii demontovali velmi opatrně a veškeré kabely odpojili. Samotný bateriový balík, který váží nějakých 80 kg, pak končí na černém trhu, původnímu majiteli zůstane jen faktura za servis v hodnotě mezi 100 a 200 tisíci korunami.
Možná si myslíte, že si to hybridy zaslouží, ale když nějaký nenechavec vztáhne ruku na něčí auto, je to vždycky smutné. Snad se výrobci poučí a začnou baterie u hybridů umisťovat tak, aby jejich krádež nebyla tak snadná. Elektromobilům ale podobné krádeže nehrozí – baterie jsou totiž ukryté v podlaze, a hlavně váží kolem pěti metráků. To už by se zlodějům proneslo…