Článek
Jak už víte, letošní autosalon v Paříži vynechalo hned několik velkých hráčů. Chybí Volkswagen, Ford, Fiat, Volvo a pár dalších automobilek. Důvod? Peníze! Účast automobilky na světovém autosalonu přijde podle neoficiálních zdrojů na částku pohybující se od 3 do 20 milionů. Eur. Takže nějakých 80 až 500 milionů korun. A to není zrovna málo. Zatímco dřív se automobilky předháněly, která z nich vystaví na autosalonu větší bombu a bylo otázkou cti všechno udržet pod pokličkou do poslední chvíle, nyní je to přesně naopak. Škoda Kodiaq RS se svým postupným odhalováním je toho zářným příkladem - od fotek detailů, přes skici až po dnešní předpremiéru. Ale i tak se je na co se těšit - trojkové BMW, Peugeot e-Legend, koncept od Renaultu, Toyota RAV…
Dnes je pondělí 1. října a autosalon oficiálně začíná až zítra ráno v sedm hodin dvěma tiskovými dny, aby pak otevřel svoje brány široké veřejnosti. Ale vězte, že ten kdo přišel už dnes, měl venkou šanci pár aut vidět a ještě ušetřit na vstupném. Dostat se do areálu je totiž snažší, než by si jeden vůbec myslel. Zatímco zítra vás bez akreditace nepustí ani na dohled k bezpečnostním rámům, tak dnes stačí se tvářit alespoň trochu suverénně a projdete přímo dovnitř. Všude se ještě pracuje, ostraha střeží jen hlavní vchod a akreditační centrum, ale další brány jsou otevřené a panuje zde čilý ruch. Někde už se jen leští, jinde expozice teprve staví. Místo koberců je na podlahách dřevotříska, dělníci v montérkách dodělávají osvětlení a montují zábrany. Porsche už má hotovo a auta jsou schovaná pod plachtou, u Audi chodí dáma na vysokých podpatcích a jen udílí pokyny, kde je potřeba ještě co vyčistit.
Nedá to moc práce a najednou jsem v hale, kde vystavuje Škodovka a i další koncernové automobilky, ovšem vyjma Volkswagenu. Ten svoji účast na autosalonech značně omezil od aféry Dieselgate, a soustředí se na „jiné, atraktivnější způsoby, jak oslovit zákazníky.“ V jednu hodinu začíná předpremiéra Škody Karoq a konceptu Vision RS (první dojmy zde), kam už smějí pozvaní novináři, kteří se sem dostali oficiálně. Stánek Škodovky už je tedy hotový, kromě dvou hlavních hvězd je tady i Octavia na zemní plyn a modely Karoq Sportline a Scout (více se dočtete zde). Škodovka vystavuje i červený Superb, který má na sobě spoustu antén - je to jeden kus z doprovodné flotily cyklistického závodu Tour de France. Společně s cyklistickými trenažéry je to dobrý způsob, jak zaujmout domácí publikum.
Zatímco dřív automobilky lákaly na svoje stánky i dlouhonohými hosteskami, zítra to bude podstatně slabší. I autosalon v Paříži totiž podléhá nejnovějším trendům a výrobci tvrdí, že přece prodávají auta. Ve skutečnosti je to dopad kampaně #Metoo. Místo modelek u aut stáli u aut na autosalonu v Ženevě informátoři a informátorky v unisexových uniformách, hostesky v kraťoučkých šatičkách, s hlubokými výstřihy a na vysokých podpatcích jsou nejspíš minulostí. Uvidíme zítra. Nicméně již dnes vám přinášíme ucelený přehled novinek, které autosalon v Paříži přináší. Mnohé z nich už znáte z Garáže, o některých jste si mohli zatím přečíst jen kusé informace. Zítra už budeme vědět víc!
Přehled novinek od A do Z
Audi A1
Nejmenší model Audi je nástupcem modelu 50 (1974-78) a pak revolučního vozu Audi A2 (1999-2005). Je to prémiové supermini a svým zákazníkům by mělo nabídnout pocit výjímečnosti. Nabídka začíná litrovým benzínovým tříválcem, pokračuje přes variantu 1.4 TFSI a diesel 1.6 TDI, aby končila sportovním modelem S1 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem a pohonem všech kol.
Audi A4
Ostřejší vzhled a lehké změny v iteriéru. Víc toho nečekejme. Tady si o něm přečtěte víc.
Audi SQ2
Dostane přeplňovaný motor z S3 s výkonem 300 koní a pohon všech kol. V prodeji bude začátkem příštího roku!
BMW 3
Z toho co o něm víme je zatím nejdůležitější zpráva, že BMW 3 vyměklo! Generace G20 by měla být odpovědí na mimořádné úspěchy Mercedesu C.
BMW X5
První představení nového BMW X5, které už stejně všichni viděli… Vyrostlo do všech stran a nese společné designérské prvky s řadami 5 a 7.
BMW Z4
Dvojče Toyoty Supra se ukázalo světu před pár dny při premiéře na výstavě v Pebble Beach. Moc se na něj těšíme.
Citroen C5 Aircross Hybrid
Jedna z velkých novinek - plug-in hybridní C5 Aircross se ukazuje na domácí půdě, do výroby půjde v roce 2020. Pod kapotou je čtyřválec 1.6 PureTech (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovým automatem e-EAT8. Kombinovaný výkon je 165 kW a navzdory očekáváním bude mít auto pohon jen předních kol. A dojezd čistě na elektřinu nebude víc jak 50 kilometrů…
DS 7 Crossback E-Tense
Tohle je jedna z těch velmi očekávaných novinek… DS 7 Crossback E-Tense s pohonem všech kol je plug-in hybrid, má pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment 450 N.m. Startuje plně elektrifikovanou budoucnost nové značky DS. Pod kapotou jsou tři motory (2 spalovací a jeden elektromotor) a automobilka se ohání tím, že při jeho návrhu zúročila svoje zkušenosti z formule E - jedná se hlavně o rekuperaci energie při zpomalování a brzdění.
Honda CR-V Hybrid
Prodej v roce 2019, výstavní premiéra v Paříži.
Hyundai i30 N Fastback
Jestli pojede stejně jako klasický hatchback, tak se nám líbí už teď! A není důvod, proč by to mělo být jinak, techniku si přebírá kompletně ze svého staršího brášky i30 N. A jak jezdí běžný Fastback?
Infiniti Project Black S
Velmi zajímavý prototyp japonské automobilky, který by měl mít pod kapotou hybridní pohonné ústrojí a výkon přes 560 koní.
Lexus RC
Whau! Jasná inspirace velkým kupé LC, tady u toho auta se určitě zastavíme!
Mercedes-Benz A 35 AMG
Seznamte se se vstupenkou do světa AMG. Po rozpačitě přijatém 400koňovém provedení A 45 je tady o sto koní slabší základní, které by mělo dělat konkurenci Audi S3 a Volkswagenu Golf R.
Mercedes-Benz B
Neočekávaná a přísně střežená novinka pro autosalon v Paříži! Mercedes se dál drží myšlenky kompatního modelu MPV a zítra se na nové béčko moc těšíme!
Mercedes-Benz GLE
Další luxusní SUV, které si Paříži odbyde výstavní premiéru.
Peugeot 508 SW
První jízdy s modelem 508 nás vysloveně nadchly - jde o nejlépe jezdící francouzské auto současnosti. A kromě toho Peugeot 508 i dobře vypadá! Nedivte se tedy, že jsme náramně zvědaví na kombík s označením SW…
Peugeot e-Legend
Je to elektromobil. Ale taky je to nádherné kupé, skvostná připomínka modelu 504, který slaví padesátiny.
Porsche Macan
Nenápadný facelift, auto už si můžete objednat.
Renault Kadjar
Omlazený zvenku i uvnitř a se silnějšími motory. Renault zítra ukáže svůj úspěšný model po faceliftu!
Seat Tarraco
Statickou premiéru už máme za sebou, více ZDE!
Škoda Karoq Scout a Sportline
Dvě různé pojetí modelu Karoq. Záleží na tom, který styl je vám bližší - zda sportovní, nebo víc offroad.
Škoda Kodiaq RS
Už jsme ho viděli - tady jsou naše dojmy!
Škoda Vision RS
Myslete si co chcete, ale tohle je opravdu pěkné auto. Jenže je to jen koncept… Jaké jsou naše první dojmy?
Suzuki Jimny
Jimny je dál naše oblíbené auto. A v Paříži se předvádí jeho úplně nové provedení, které si už můžete objednat i v ČR. Taky se vám líbí? Zítra si o něm přečtete na Garáži velký článek!
Toyota Camry
První návrat Toyoty - Camry s 2,5litrovým benzínovým motorem kombinovaným s elektromotorem.
Toyota Corolla
Druhý návrat Toyoty - zapomeňte na Auris, Corolla je zpět!
Toyota RAV 4
Už jste ji určitě viděli, ale za fotku přímo z výstaviště den před oficiální premiérou nás honila ochranka jak malé kluky. Tady ji máte!
A otázka nakonec - napište nám do diskuze, o kterém autě byste si na Garáži chtěli určitě přečíst víc!