Článek
Do poslední chvíle to vypadalo, že se ženevský autosalon v lednu roku 2020 uskuteční – stánky na výstavišti Palexpo už byly z velké části postavené, mezi automobilkami nechyběla velká jména. Celé to však zhatil koronavirus. Organizátoři pouhé čtyři dny před zahájením autosalon zrušili kvůli nařízení švýcarské vlády, která zcela zakázala pořádání akcí s účastí větší než tisíc osob.
Ani letos se brány ženevského výstaviště neotevřely, nyní ale organizátoři oznámili, že se další ročník konat bude. Jasný je už i termín, který je mírně odlišný od tradičního březnového – 91. ročník by měl proběhnout mezi 17. až 27. únorem 2022.
Celá věc ale není tak úplně pozitivní, jak se na první pohled zdá. Organizátoři nyní oslovují automobilky, které se mají do poloviny července závazně přihlásit. Nabídka to je velice čerstvá, takže zatím zájem neprojevil žádný z výrobců automobilů.
My ale počítáme s tím, že až se přihlásí první dva tři zájemci, kteří to oznámí médiím, spustí se vlna přihlášek. A to i navzdory tomu, že v nedávných letech před pandemií některé automobilky nebyly ochotny dát miliony korun za účast na jakémkoliv autosalonu – v roce 2019 to v případě Ženevy byly značky Hyundai, Volvo, Ford nebo Jaguar s Land Roverem.
Nový koncept přináší nejistotu
Druhým „ale“ je pak aktuální vyjádření organizátorů ženevského autosalonu, kdy naznačují, že chystají nový koncept. Půjde prý o „vzrušující vývoj ženevské show“, který bude „podstatně odlišný od minulosti“. To nás trochu děsí, poněvadž ten dosavadní koncept byl dokonalý – prezentovat stánky automobilek a na nich desítky nových modelů, které jsme vám mohli obratem ukazovat na stránkách Garáže.
Před pandemií měl ženevský autosalon stabilně vysokou návštěvnost těsně pod hranicí milionu lidí. Budoucnost je sice v online světě, některé zážitky ale nahradit nelze. A zrovna Ženeva je tou přehlídkou, na kterou se milovníci benzinu (ale i dnes už i elektřiny) rádi vrací.