Článek
V roce 2020 bylo vše připraveno na obvyklou show. Stánky na výstavišti Palexpo už byly z velké části postavené, mezi automobilkami nechyběla velká jména. Celé to však zhatil koronavirus.
Organizátoři pouhé čtyři dny před zahájením autosalon zrušili kvůli nařízení švýcarské vlády, která zcela zakázala pořádání akcí s účastí větší než tisíc osob. Proslulý GMIS se nekonal ani v následujícím ročníku, tedy letos.
Zraky všech fanoušků se upíraly k roku 2022. Dlouho to vypadalo, že ženevský autosalon proběhne, jen o pár dnů dříve – koncem února. Účast přislíbily značky z koncernu Volkswagen (včetně Audi, Porsche, Seat či Škoda Auto), Bugatti, Rimac či Koenigsegg. Celkem mělo jít o 60 značek, což je zhruba třetina toho, co ženevský autosalon nabízel ještě před pár lety. Ale třeba GM, Ford nebo BMW už dopředu avizovalo, že nedorazí. A rovněž celý koncern Stellantis, což znamená 14 různých značek. Jak to dopadlo, víte.
Pořadatelé nicméně oznámili, že příští rok by rádi ženevskou auto přehlídku znovu rádi nastartovali. Neadekvátní náplastí je podzimní autosalon v Kataru, který spoluorganizují lidé z ženevského autosalonu. Na podzim 2022 se tak má konat v Dauhá „Qatar Geneva International Motor Show“. Uvidíme, s čím přijdou pořadatele za rok. Pokud by slavný ženevský autosalon nebyl ani počtvrté za sebou, moc šancí mu už nedáváme.
Autosalony poslední roky přitahují stále méně diváků, a automobilky proto častěji volí digitální premiéry svých novinek, které jsou pro ně ekonomicky efektivnější a také jim získají víc pozornosti po celém světě, místo aby se ztratily mezi záplavou výstavních novinek konkurentů. Pořadatelé autosalonů tak mají hlavu plnou problémů.