Článek
To, co Ford přivezl do Ženevy, je obdivuhodné. Kromě nových modelů jsme totiž mohli obdivovat starší závoďáky, sportovní modely a zajímavé stroje. Od Fiesty XR2 přes Focus WRC po původní Ford GT40. Jenže my jsme tady od toho, abychom se zaměřili na novinky, tak jsme chtě nechtě museli zamířit k nové Fiestě. Ta se dělá hned ve čtyřech různých variantách a jedné ostré sportovní verzi.
A právě poslední jmenovaná verze ST přináší nejvíce kontroverze. Místo čtyřválcové šestnáctistovky předchůdce má totiž pod kapotou jen tříválcovou patnáctistovku, která navíc dokáže jeden válec odpojovat. Na druhou stranu výkon poskočil, a to na 200 koní, což není málo. A naživo Fiesta působí velmi příjemně, ostatně o tom vám již poví Jakubové ve videu.