Článek
„Startovní číslo 60, Kudrnáč Miroslav, havaroval v rychlé pravotočivé zatáčce při zařazeném třetím rychlostním stupni v rychlosti cca 110 km/h. Při velkém náklonu motocykl škrtl stupačkou a výfukem o vozovku, jezdec byl ze stroje vymrštěn. Po asi třicetimetrovém letu skončil jezdec v několika saltech na okraji vozovky. Jezdec utrpěl zranění v obličeji a otřes mozku. Byl převezen ihned do hořické nemocnice.“
Tato slova zapsal v roce 1961 hlavní komisař závodu do protokolu, který se týkal Kudrnáčovy nehody na hořickém okruhu. Právě v roce 1961 se zde jel první poválečný ročník mezinárodního závodu 300 zatáček Gustava Havla a Kudrnáč zde prožil svou nejtěžší nehodu za celou osmnáctiletou kariéru.
A zároveň svou nehodou onu zatáčku pokřtil. Už o dva roky později, tedy od roku 1963, začali všichni startující jezdci, včetně Kudrnáče samotného, projíždět v Hořicích Kudrnáčovu zatáčku. Je to mimochodem poslední zatáčka před krátkou cílovou rovinou, kdy se silnice rovná po výjezdu z lesa a dále projíždí kolem depa a pořadatelské věže, než začne zase padat dolů do Hořic. Vedle toho, že Miroslav Kudrnáč v šedesátých letech stál na startovním roštu, působil na přelomu tisíciletí také jako startér všech závodů v Hořicích.
Závodní kariéra Miroslava Kudrnáče je ovšem mimořádně členitá. Stejně jako mnozí jeho závodní vrstevníci, startoval i Kudrnáč v nejrůznějších motocyklových disciplínách po celém Česku. Vedle silničních závodů jezdil vrchy nebo terénní závody a úspěchy slavil také jako sajdkárista coby spolujezdec Jaroslava Raška. Postupně startoval na motocyklech značek Walter, ČZ, NSU, Eso a Jawa.
K motocyklům měl dokonce tak blízko, že se v mládí vyučil a pracoval v podharťské dílně firmy Jawa. Kudrnáčův medailonek v hořickém muzeu Museum Czech Road Racing dále zmiňuje, že během své kariéry slavil dokonce 53 vítězství v nejrůznějších soutěžích. Při závodech měl jen pět havárií, z toho dvakrát skončil v nemocnici.
Miroslav Kudrnáč se narodil 20. listopadu 1929 a zemřel 21. března 2020 v dožitých devadesáti letech. Až do konce života byl aktivním a uznávaným členem komunity kolem českého silničního motocyklového závodění. Čest jeho památce.