Článek
Problematický vývoj nové generace produktů (VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon, Audi A3 a elektrický VW ID.3) a především jejich softwarového vybavení stál mnoho koncernových manažerů nervy – a některé z nich dokonce i místo.
Své role se totiž vzdal šéf značky Volkswagen Herbert Diess, v nedávné době skončil také Stefan Sommer, dosavadní šéf nákupu, a Christian Senger jakožto šéf interního softwarového vývoje. Právě na posledního jmenovaného padla zodpovědnost za nedotažený systém trpící velkými porodními bolestmi, které budou všechny koncernové značky řešit ještě dlouhé měsíce po uvedení produktů na trh.
Z tohoto důvodu byla odpovědnost za vývoj nového softwaru přesunuta z Wolfsburgu do Ingolstadtu. Audi je již dlouhé roky lídrem koncernu v oblasti výzkumu a vývoje a jejich software patří k tomu nejlepšímu, co na trhu vůbec můžete mít. Vzhledem k odlišné architektuře jejich systémů také A3 pravděpodobně netrpěla komunikačními problémy, které postihly Golf a Octavii. Své vůdčí role se proto okamžitě ujal šéf vývoje Audi Markus Duesmann a na horkou židli u VW promptně dosadil Dirka Hilgenberga, který teď bude mít za úkol postavit vývojové oddělení ve Wolfsburgu do latě a rychle vyřešit všechny problémy. To se má nač těšit...
Zemětřesení ve vedení koncernových značek zasáhlo i Bernharda Maiera, který posledních pět let velice úspěšně řídil tuzemskou Škodu. Právě proto by v jeho případě změna působiště neměla být trestem, ale povýšením. Kam se přesune a kdo ho v čele Škodovky nahradí, to se dozvíme již v nejbližších týdnech.