Článek
Bylo by samozřejmě snadné hodit všechno na hlavu viru Covid-19, ale za současnou krizi v koncernu Volkswagen stojí především provozní problémy z posledních pár měsíců – konkrétně zásadní komplikace při uvedení elektrického VW ID.3 a Golfu osmé generace včetně všech jeho sourozenců Škody Octavia, Seatu Leon a Audi A3.
Všechna tato auta totiž přijíždějí s úplně novým infotainmentem napojeným na zcela nové online služby umožňující daleko širší konektivitu a také nákupy nových služeb přímo z paluby vozu. Jenže už dlouho před oficiálním představením všech těchto modelů se šuškalo, že koncern VW vývoj systémů nestíhá, a kvůli tlačícím termínům je šije dost horkou jehlou. To si nakonec vynutilo nejen posun termínů představení a uvedení do produkce, ale momentálně i dočasné přerušení výroby kvůli zjištěným problémům v konektivitě servisního modulu a centra, které mohou ovlivnit funkčnost systému tísňového volání v případě nehody (komponenta vyžadovaná nařízením EU u všech nových aut). Po dvoutýdenním výpadku byly dodávky Octavií a Golfů naštěstí již obnoveny.
To je samozřejmě obrovský průšvih, který někoho musel stát hlavu. Tím někým bude nejspíš Herbert Diess, který podle zákulisních zpráv zveřejněných německým časopisem Auto, Motor und Sport odstoupí ze své role šéfa značky Volkswagen, ale nadále zůstane předsedou správní rady koncernu VW Group. Trůn krále VW však nezůstane prázdný dlouho, protože podle všeho má dojít k velké rošádě šéfů všech značek koncernu…
Na Diessovo místo by se totiž měl okamžitě přesunout Oliver Blume, současný šéf automobilky Porsche (na této pozici je již od roku 2015), které se poslední roky daří nadmíru úspěšně. Co je ale pro nás opravdu zajímavé, že na místo šéfa Porsche by se podle všeho měl přestěhovat Bernhard Maier, současný šéf veleúspěšné Škody, kterou řídí již od roku 2015. Jenže kdo přijde na jeho místo ke kormidlu mladoboleslavské automobilky, to se zatím neví.
Dalším vysoko postaveným manažerem, který přijde o své vyhřáté křeslo, by měl být Jochen Sengpiehl, dosavadní šéf marketingu značky Volkswagen. Ten s problematickým náběhem produkce nové generace modelů nemá nic společného, nohy mu však podtrhla kontroverzní reklama na nový Golf 8 publikovaná na sociálních sítích – a rychle stažená kvůli (pravděpodobně nechtěnému) rasistickému podtextu.
Všechny uvedené informace jsou zatím ve stadiu spekulací, ale vycházejí hned z několika interních zdrojů, takže není důvod jim nevěřit. Vše se rozhodne už v příštích dnech a týdnech, takže nezbývá než počkat, jak celá ta škatulata dopadnou, kdo na nich vydělá a kdo půjde z kola ven. My jen doufáme, že to automobilce Škoda přinese dalšího skvělého ředitele podobného tomu, o jakého pravděpodobně brzy přijde…