Hlavní obsah

Že už airbag nejde vylepšit? Honda nesouhlasí!

Foto: Honda

Airbagy prošly od svého vynálezu v 50. letech a prvního sériového nasazení v roce 1973 skutečně dlouhým vývojem, který však ještě ani zdaleka nekončí. Inženýrům Hondy se totiž podařilo vylepšit airbag pro spolujezdce, aby byl ještě bezpečnější než dosud. Novinku již brzy uvidíme i v sériových modelech.

Článek

Automobilky teď mají plnou hlavu digitalizace, konektivity, autonomie a elektřiny, to však neznamená, že by zapomínaly na vývoj zcela elementárních součástí, jako jsou třeba airbagy. Nám už v současném stavu přijdou jako dokonalé, ale inženýři od Hondy přišli na způsob, jak vak u spolujezdce udělat ještě bezpečnější.

V podstatě je to docela jednoduché – místo jednoho velikého pytle naplněného vzduchem vytvořili tři samostatná nafukovací oddělení, která spojuje látka do tvaru jednoho velkého vzduchového polštáře. Princip spočívá v tom, že střední část zbrzdí pohyb hlavy spolujezdce a pevnější boky ji udrží ve správném směru a navíc zabrání, aby dostala ránu ze strany. Něco jako když chytíte míček do baseballové rukavice z prachového peří.

Za vývojem stojí americké výzkumné a vývojové oddělení Hondy ve spolupráci s firmou Autoliv a již příští rok bychom tuto novinku mohli vidět v některých sériových modelech Honda, i když nejspíš zatím jen pro americký trh. Pokud se však tento koncept osvědčí, určitě si najde cestu i do evropských modelů a brzy i k ostatním automobilkám. A auta tak budou zase o trochu bezpečnější. Děkujeme, Hondo!

Načítám