Hlavní obsah

Zcela nový Lotus Emira je rozloučením se spalovacími motory

Foto: Lotus

Přichází nová éra slavné britské automobilky specializující se na lehká sportovní auta. Lotus začátkem letošního roku oznámil ukončení výroby zastarávajících modelů Elise, Exige a Evora a jejich nahrazení jedinou novinkou – zcela novým Lotusem Emira, posledním Lotusem s tradičním spalovacím motorem.

Článek

Výrobci sportovních vozů se připravují na elektrickou budoucnost. Lotus již dříve oznámil blížící se ukončení konvenčních spalovacích motorů a odhalil, že představí poslední model, kterým se s nimi definitivně rozloučí. Nahradit trojici oblíbených sportovních vozů jediným typem, vzdát hold milovaným benzinovým motorům a zároveň uspět ale nebylo pro inženýry z Norfolku snadným úkolem.

Výsledkem jejich snažení je zbrusu nový Lotus Emira. V nově vznikající modelové řadě se zařadí pod extrémně drahý čistě elektrický hypersport Evija a bude konkurovat dostupnějším sportovním vozům jako Porsche 918 Cayman nebo Alpine A110. Emira je větší než všechny z trojice odcházejících modelů, a dokonce je větší než oba němečtí a francouzští konkurenti.

Foto: Lotus

Uvedení Lotusu Emira nám bohužel připomíná blížící se konec sporťáků s tradičními motory na benzin

Zakladatel značky Colin Chapman kdysi ukázal, že méně je někdy více a s mottem „Simplify, then add lightness“ (Zjednodušte a poté přidejte lehkost) zahájil výrobu jednoduchých lehkých sportovních vozů, kterými se Lotus proslavil po celém světě. I s hliníkovým šasi je však nová Emira výrazně těžší než všechny odcházející modely a v nejlehčí podobě váží 1 405 kilogramů.

Zákazníci Lotusu si při objednávání Emiry budou moci vybrat ze dvou motorizací – první volbou je turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec od AMG, druhou pak kompresorem přeplňovaný 3,5litrový vidlicový šestiválec od Toyoty, s nímž se po okreskách a závodních okruzích proháněly modely Exige a Evora. Lotus zatím neodhalil detailní parametry, ale slibuje, že výkony obou motorů budou od 360 do 400 koní s nejvyšším točivým momentem až 430 newtonmetrů.

Foto: Lotus

Emira není vybavena chytrou aktivní aerodynamikou, díky chytrému inženýrství prý není potřeba

Nejsilnější verze má zvládat zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a jezdit maximální rychlostí až 290 km/h. Očekáváme a věříme, že u zákazníků ovlivní volbu motorizace i nabízená převodovka. Zatímco čtyřválec od AMG bude dostupný pouze s dvouspojkovou převodovkou, šestiválec od Toyoty vyjma šestistupňového automatu zřejmě nabídne i šestirychlostní manuál.

Už podle zveřejněných fotografií můžeme očekávat, že Emira nebude čistokrevným spartánským sportovním autem pro radost, ale nabídne i komfort a praktičnost pro každodenní jezdění. Luxusně vyhlížející dvoumístný interiér se může pochlubit bohatou výbavou, jako je virtuální kokpit, infotainment s navigací, bezklíčový přístup, prémiový audiosystém a samozřejmě i nejmodernější bezpečnostní a asistenční pomocníci.

Nadšené řidiče milující sportovní svezení pak v konfigurátoru Emiry osloví především balíček Lotus Drivers Pack, s nímž bude Emira vylepšena tužším podvozkem, launch controlem a lepšími pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Standardním obutím pro Emiru jsou pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supersport.

Poslední Lotus se spalovacím motorem se bude prodávat od léta 2022 a základní cena nepřesáhne 1,9 milionu korun. Jako první bude na trh uvedena verze „First Edition“ s přeplňovaným šestiválcem a maximální výbavou, která zaujme pozici vlajkové lodi.

Reklama

Související témata:
Načítám