Článek
Správně, označení LT už jsme tu jednou měli. Před třemi lety ho nesla vyšlechtěná verze dospělejšího 650S – 675LT a tohle 600LT je totéž v souvislosti s pětsetsedmdesátkou. Ovšem úplně poprvé jsme označení „LT“ mohli vidět už v roce 1997, kdy McLaren vyhrál s prodlouženou verzí slavného F1 třídu GT1 v Le Mans, jakkoliv si běžná F1 vedla výtečně. Delší karoserie a další aerodynamické úpravy jí dávaly výhodu na dlouhatánské rovince Mulsanne a stabilitu v zatáčkách projížděných ve vysokých rychlostech na vytočenou čtyřku.
Dnes bychom se na znak LT mohli dívat podobně jako na RS u automobilky Porsche. Hlavně to znamená tedy posílený motor o 30 koní, jak už víte, teď také s lepším chlazením a zejména nižší hmotnost o 100 kg. Aerodynamické úpravy ho prodlužují o 74 mm – ha, takže označení „Long Tail“ nosí právem! Jako bonus pak můžete brát, že velký bratr 720S daroval hliníkové prvky zavěšení a brzdy.
Ovšem 600LT má něco, co ani „velký brácha“ ne. Jsou to právě ty „neviditelné“ vertikální výfuky, na které vás navnazujeme už od začátku. Jen pro parádu? Ale kdeže, to není styl McLarenu. Výfuku jsou vyústěny na kapotě motoru pro více prostoru pro speciální difuzor v zadním nárazníku. Své žhavé zplodiny navíc posílá přímo na zadní křídlo a zlepšuje tak aerodynamiku. Jo, to je mimochodem důvod, proč je středový panel křídla v matném „laku“. Bez speciální povrchové úpravy by totiž mohl při ostré jízdě na okruhu začít, no, tát.
A právě okruhy budou domovem nového LT. Možná nebude nejbrutálnější jako Senna, nejrychlejší v přímce jako 720S, ale můžete se vsadit, že to bude McLaren, který najede nejvíce ostrých kilometrů. Takže pokud o prázdninách vyrazíte „rekreačně“ někam na Silverstone, do Spa nebo na Nordschleife, je dost možné, že tam potkáte právě 600LT. Příplatkové karbonové skořepiny z modelu Senna a „skoroslicky“ Pirelli Trofeo R z McLarenu P1 tak najednou vlastně dávají smysl.