Hlavní obsah

Závodní Supra GT4 má zelenou a téměř 100 koní navrch

Foto: Toyota

Toyota GR Supra GT4 dostala závodní homologaci. Přivítejte nového hráče ve světě motorsportu!

Sportovní potenciál Toyoty GR Supra není nutno sáhodlouze rozvádět. Na trh zkrátka přišlo auto, po kterém by mohl skočit každý movitější petrolhead. Ale co závodníci? I pro ně máme dobré zprávy, Supra GT4 prošla homologacemi a už se spolu s 436 koníky těší na závodní okruh.

Článek

Toyota GR Supra GT4 je konečně připravená vstoupit do světa motorsportu v oficiálních soutěžích. Po náročných testech u evropské společnosti Stéphane Ratel Organisation (SRO) auto absolvovalo závěrečnou homologační fázi a už nyní se mohou první zákazníci těšit na expresní dodávky.

Nová Supra GT4 debutovala jako koncept v březnu loňského roku a před pár měsíci se ukázala ve formě produkčního modelu. Technicky vůz dokonce už závodil, a to na 24hodinovém závodu na Nürburgringu.

Foto: Toyota

Záď je ve srovnání se sérií poměrně přepracovaná. Koukněte například na robustní křídlo

Závodní Toyota má pod kapotou třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec naladěný na výkon 436 koní a točivý moment 650 Nm. Sériová Supra s třílitrem nabídne výkon 340 koní (500 Nm) a levnější varianta s dvoulitrovým čtyřválcem výkon 258 koní (400 Nm).

Okruhová varianta však nemá osmirychlostní automat, nýbrž sedmirychlostní sekvenční převodovku ovládanou pádly. Jako u civilního provedení, vážícího okolo 1 540 kilogramů, putuje i u lehčí „závodničky“ s hmotností 1 345 kilogramů síla jen na zadní kola. Značnou část hmotnosti uspořily panely karoserie z uhlíkových vláken.

Vyšší výkon má pak na svědomí několik výkonnostních vylepšení. Jde o řídicí jednotku motoru od Magneti Marelli, sportovní diferenciál s omezeným prokluzem, klikovou hřídel vylepšenou společností GKN Motorsport, závodní výfukový systém Akrapovič, brzdy Brembo, stavitelný podvozek KW, 18palcová kola OZ a pneumatiky od Pirelli.

Kvůli bezpečnosti má Supra GT4 ještě palivovou nádrž ATL FT3, ochranný vnitřní rám s homologací FIA a sedadla značky OMP se šestibodovými pásy.

Foto: Toyota

Zatímco civilní Supra nabídne výkon 340 koní, závodní GT4 disponuje 436 koníky

Jelikož je o Supru velký zájem, vozidla z první produkční série už nekoupíte. Automobilka hlásí vyprodáno. Německý tým Ring Racing si pořídil dokonce dva kusy, aby mohl bojovat o vítězství na šampionátu ADAC GT4. Francouzský tým CMR vezme jeden kousek na evropský a francouzský seriál GT4. Supra se podívá také do Velké Británie na závody cestovních vozů, a to pod křídly Speedworks Motorsport.

Foto: Toyota

Toyota GR Supra GT4 se zprvu podívá na německé, francouzské a britské závodní okruhy

Máte také zájem o závodní Supru a chcete se s ní postavit na start některého ze závodů třídy GT4? Můžete si ji objednat na další kolo výroby a těšit se na léto, kdy Toyota plánuje doručit druhou várku vozidel.

Načítám