Článek
Toyota GR Supra GT4 je konečně připravená vstoupit do světa motorsportu v oficiálních soutěžích. Po náročných testech u evropské společnosti Stéphane Ratel Organisation (SRO) auto absolvovalo závěrečnou homologační fázi a už nyní se mohou první zákazníci těšit na expresní dodávky.
Nová Supra GT4 debutovala jako koncept v březnu loňského roku a před pár měsíci se ukázala ve formě produkčního modelu. Technicky vůz dokonce už závodil, a to na 24hodinovém závodu na Nürburgringu.
Závodní Toyota má pod kapotou třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec naladěný na výkon 436 koní a točivý moment 650 Nm. Sériová Supra s třílitrem nabídne výkon 340 koní (500 Nm) a levnější varianta s dvoulitrovým čtyřválcem výkon 258 koní (400 Nm).
Okruhová varianta však nemá osmirychlostní automat, nýbrž sedmirychlostní sekvenční převodovku ovládanou pádly. Jako u civilního provedení, vážícího okolo 1 540 kilogramů, putuje i u lehčí „závodničky“ s hmotností 1 345 kilogramů síla jen na zadní kola. Značnou část hmotnosti uspořily panely karoserie z uhlíkových vláken.
Vyšší výkon má pak na svědomí několik výkonnostních vylepšení. Jde o řídicí jednotku motoru od Magneti Marelli, sportovní diferenciál s omezeným prokluzem, klikovou hřídel vylepšenou společností GKN Motorsport, závodní výfukový systém Akrapovič, brzdy Brembo, stavitelný podvozek KW, 18palcová kola OZ a pneumatiky od Pirelli.
Kvůli bezpečnosti má Supra GT4 ještě palivovou nádrž ATL FT3, ochranný vnitřní rám s homologací FIA a sedadla značky OMP se šestibodovými pásy.
Jelikož je o Supru velký zájem, vozidla z první produkční série už nekoupíte. Automobilka hlásí vyprodáno. Německý tým Ring Racing si pořídil dokonce dva kusy, aby mohl bojovat o vítězství na šampionátu ADAC GT4. Francouzský tým CMR vezme jeden kousek na evropský a francouzský seriál GT4. Supra se podívá také do Velké Británie na závody cestovních vozů, a to pod křídly Speedworks Motorsport.
Máte také zájem o závodní Supru a chcete se s ní postavit na start některého ze závodů třídy GT4? Můžete si ji objednat na další kolo výroby a těšit se na léto, kdy Toyota plánuje doručit druhou várku vozidel.