Článek
Mým nejoblíbenějším modelem Ferrari z doby po starém Enzu je typ F355. Ten přímo navazoval na model 348 a vyráběl se mezi roky 1994 až 1999 jako kupé, targa nebo otevřený Spider. Celkem se prodalo přes 11 tisíc aut a jeho design ze studia Pininfarna dodnes nestihl zestárnout. Vlastně s každým rokem spíš ještě zraje.
Krásný model spoléhá na uprostřed uložený vidlicový osmiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 375 koní, který dokáže auto dostat za 4,6 sekundy na stovku a rozjede ho až na maximálních 295 km/h. Do magické třístovky už chybí opravdu jen krůček... Řekněte sami, copak byste nechtěli takovým autem jezdit, kdykoliv by to jen šlo?
Příběh tohoto exempláře je však poněkud jiný. Do dealerství H. R. Owen v Londýně ho jeho majitel přivezl v dost zuboženém stavu, nejezdilo totiž dlouhých 13 let. Ne, ještě mu nenadávejte, on je v tom nevinně, naopak to auto zachránil. Byl totiž v Macau, kde chtěl koupit slavný model 512 Testarossa s dvanáctiválcem.
Našel zde jeden opravdu krásný exemplář a hned vedle něj tuto zuboženou, opuštěnou chudinku ve vzácném odstínu Verde Silverstone. A jakoby nestačila vzácná barva, auto má také vysoce ceněný manuál a příplatková karbonová sedadla. Samozřejmě ho tam nemohl nechat trpět, koupil ho a dopravil do Británie, kde u zmíněného dealerství objednal renovaci do prvotřídního stavu. A že budou mít práce dost, protože auto stálo nehnutě od roku 2007. K dosavadním 10 tisícům najetých kilometrů tak nepřibyl za posledních 13 let ani jediný.
Blýská se na lepší časy
Bohužel, dlouhá přestávka autu neprospěla. Gumy a plastové části jsou zpuchřelé, motorové náplně dávno vyschly a karoserii začala okusovat koroze. Motor tedy musel z auta ven a prošel generálkou, kdy dostal spoustu nových součástek. Nová je i spojka a výfuk, brzdy, podvozek a celý systém klimatizace, nádrž se musela pro změnu důkladně vyčistit, než se do ní nalije nové palivo. A výměna pokračovala i u baterky a pojistek.
Teď ještě majitel plánuje kompletní renovaci karoserie a lakování do stejného vzácného odstínu. Poté už mu nebude nic bránit užívat si nádherný kousek, který dostane i certifikát Ferrari Classiche potvrzující, že renovace odpovídá standardům fabriky. Tak snad teď na tohle nádherné Ferrari čekají radostnější chvíle jízdy na plný plyn silnicí.