Hlavní obsah

Zapomeňte na plakáty, pověste si na zeď skutečné Lamborghini

Foto: Mecum

Lamborghini Diablo VT jako nezvyklá dekorace. Kdo má zájem?

Pokuď jste běžný automobilový nadšenec, můžete si na zeď pověsit reklamní fotku nebo třeba plakát z vašeho oblíbeného filmu. Pokuď jste movitý automobilový nadšenec, můžete si na zeď pověsit Lamborghini Diablo VT, které dlouhé roky viselo v samotném muzeu Lamborghini v Sant Agátě!

Článek

Nežertujeme. Ostatně fotka v úvodu článku je jasný důkaz, že tohle není žádná 3D malba ani nějaká obří fotografie! Je to skutečné Lamborghini Diablo VT, tovární prototyp v legendární jasně oranžové barvě, který je právě teď na prodej v aukci. Jestli bude za pár týdnů viset ve vaší garáži, to je jen na vás a vaší peněžence. Je to o to atraktivnější, že to není žádná replika, ale skutečné Diablo, které vyrobili v továrně v Sant Agátě.

Jistě, od roku 1971, kdy Ferrucio Lamborghini představil na autosalonu v Ženevě svůj Countach, viselo nějaké to Lamborghini na milionech zdí teenagerských pokojů a studentských kolejí, ale téměř vždy to byl plakát. Tohle je skutečné Diablo v měřítku 1:1, záležitost pro opravdové znalce.

Příběh této nezvyklé dekorace se začal psát pár měsíců před premiérou nového Diabla VT v roce 1994. Vůz má originální panely karoserie a kompletní interiér, ale jak nejspíš tušíte, chybí mu motor, převodovka a většina podvozkových dílů. Od začátku šlo totiž především o reklamní poutač, a tak nebyl důvod namontovat do něj dvanáctiválec 5,6 l ani pětistupňovou převodovku. Zavěšení pak bylo zaměněno za pevný podstavec, na kterém celé auto visí.

Aukční síň Mecum, která tuto relikvii začne za pár dní dražit, přiblížila osud Diabla. Původně to byl prototyp pro autosalon, ale když automobilka Audi koupila v roce 1998 značku Lamborghini, investovala okamžitě nejen do vývoje, logistiky a výroby, ale i do továrního muzea, které se otevřelo veřejnosti v roce 2001. Hned u vchodu vás tehdy přivítal první vyrobený Countach a žlutý koncept Miury, za nimi se pak stavěly na obdiv modely 350GT, Islero, Jarama a 400 GT 2+2. Za tím vším ale byla bílá prázdná zeď a někoho napadlo, že by tam místo nasvícených obrazů mohl viset ten prototyp, na který se prášilo v depozitáři automobilky.

Po letech, když se expozice měnila, koupil tuto nezvyklou dekoraci jistý John Atzbach, známý sběratel Mustangů Shelby, za cenu, která nebyla nikdy zveřejněna. Teď ji aukční síň Mecum nabízí veřejně, a to bez rezervy, takže v podstatě od koruny. Pokud toužíte po Diablu VT, mohla by to být právě vaše příležitost. Sice se v něm nesvezete, ale alespoň vás nebude stát nic na provozu.

Načítám