Článek
Portugalec Cristiano Ronaldo aktuálně kope do míče za Real Madrid, ale má přestoupit do Juventusu Turín. Právě fotbalový klub z Turína má stejného majitele – společnost Exor – jako automobilka Fiat. A podle mnohých zdrojů to byl potom právě Fiat, co poskytl peníze na Ronalda, který se má stát tváří Ferrari. Zcela konkrétně se jednalo o 100 milionů eur (2,6 miliardy korun) za přestup a 30 milionů eur (778 milionů korun) za Ronaldův roční plat.
To se zaměstnancům, kteří si i se svými rodinami utahují opasky, pochopitelně moc nelíbí. Fiat by měl podle nich radši vyvíjet nové modely, než kupovat nagelované fotbalisty, s čímž lze naprosto souhlasit. Dokonce i kdyby Fiat investoval své peníze do zaměstnanců, mohl by si každý z nich přijít měsíčně zhruba na 200 eur (5 200 korun) k dobru. Což je poměrně nezanedbatelná částka vzhledem k tomu, že se spousta lidí při svém platu nachází v patové situaci. Mzdy ve Fiatu se totiž nezvedaly posledních deset let.
Zaměstnanci logicky zuří, ale to ještě mnozí nevědí, jaká auta vlastní Ronaldo ve svojí garáži. Sportovec s ohromným platem má hromadu vozů, které lze shrnout jako… fotbalistické? Patří sem třeba Maserati GranCabrio, Mercedes-Benz GLE 63, Porsche Cayenne Turbo, Audi RS7, ale taky Rolls-Royce Phantom, Lamborghini Aventador, Ferrari F12 TDF nebo dokonce Bugatti Chiron. Právě na Chiron Ronaldo před časem natočil i reklamu ve svojí vlastní garáži, kde auto „otestoval a schválil“. Protože každý hypersport má pořádnou váhu teprve ve chvíli, kdy jej schválí fotbalista, to je přece jasné…
Co naplat, ani přes Ronaldovu schopnost schvalovat auta nevidí zchudlí zaměstnanci Fiatu slavnou „kopačku“ jako vhodnou investici. Rozhodli se proto pro stávku, která začne v neděli v deset večer a skončí až v úterý ráno. Snad by to mohlo vedení Fiatu (potažmo Exoru) ukázat, kam patří peníze v rámci automobilky.