Článek
Dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 byla přesně tím druhem aut, po kterém praví fanoušci sportovní jízdy touží – kompaktní, přívětivé, na okresce tak akorát rychlé a řidičsky neuvěřitelně zábavné. Auto, které miluje, když mu dáváte za uši, a přitom neohrožuje váš život (a v zásadě ani řidičák). Auto, které na vaší oblíbené okresce vymačkáte jako citron s úsměvem na tváři. Takové to auto, které se prý už dnes nevyrábí…
A najednou se to stává pravou – Toyobaru se totiž začalo vyrábět již v roce 2012, tedy před dlouhými osmi lety. Mezitím se dočkalo hned několika průběžných vylepšení a osvěžení, takže stárlo se ctí. Jenže nyní se Subaru rozhodlo, že už přišel jeho čas, a s definitivní platností ukončuje produkci. Žádné nové objednávky už nepřijímá, k prodeji zbývají jen poslední skladové kusy, které asi rychle zmizí.
Subaru s Toyotou totiž slíbily nástupce, který by měl být podobně kompaktní a zábavný a tentokrát by konečně měl mít také turbodmychadlem přeplňovaný motor s výkonem kolem 250 koní – jenže dosud oficiálně nepotvrdily, kdy se začne vyrábět, a hlavně jestli vůbec dorazí do Evropy. Tady je totiž jeho cena zatížená vysokou emisní daní, což z něj dělá zboží, na kterém automobilky jen těžko vydělají. Zákazníci navíc často sahají po sportovně laděných hatchbacích, které jsou přeci jen praktičtější.
Jenže ať se nákupní tašky s pohonem špatné nápravy snaží sebevíc, pravé kupéčko s pohonem zadních kol bude vždy sportovnější (auto vás víc obemkne, lépe se s ním propojíte) a zábavnější (zadokolka přináší víc hravosti a přizpůsobivosti). To ostatně můžete zažít i se současným BRZem, kterému možná ve srovnání s moderními hot hatchi chybí pár koní, ale vynahrazuje to intenzivnějšími dojmy a větším nasazením, takže se za jeho volantem budete prostě víc bavit. Takže kupujte, nebudou!