Hlavní obsah

Základní Škoda Enyaq iV 60 přichází na český trh

Foto: Škoda Auto

Po limitované edici 1 895 vyrobených kusů Founders Edition přichází elektrická Škoda Enyaq iV na trh i ve zcela základní variantě. I ta však nabízí pokročilou techniku pohonu, propracovaný interiér a spoustu lákavé výbavy. Tomu však také odpovídá cena…

Článek

Taky vás na Enyaqu zaujala čelní maska Crystal Face s křišťálovým vzhledem osvětlená 130 LED diodami? Tak na ni zapomeňte. Zapomeňte taky na 21“ kola, na Matrix LED světlomety nebo na dvoubarevný interiér ecoSuite se sedadly čalouněnými kůží v koňakové barvě získanou ekologickým barvením s využitím listů olivovníku. To jsou všechno prvky, na které lákala limitovaná edice Founders Edition. Základní varianta Škody Enyaq iV, která právě přichází na trh, nic z toho nemá. To však neznamená, že by neměla co nabídnout!

Foto: Jiří Čermák

Svítící maska byla velkým lákadlem Enyaqu, ale zůstala vyhrazená Founders Edition. Pro ostatní verze za ni musíte tučně připlatit

Ve standardu totiž nabízí prvky, za které byste jinde museli tučně připlácet: LED přední světlomety, 19palcová litá kola Proteus, bezklíčový přístup KESSY, rozpoznání únavy řidiče, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací senzory vpředu i vzadu a také zadní parkovací kamera.

Interiér Loft je čalouněný látkou a umělou kůží a doplněn hliníkovým broušeným dekorem, o pohodlí uvnitř vozu se starají automatická třízónová klimatizace, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední sedadla. Standardem je 5,3“ virtuální kokpit a 8“ dotykový infotainment s širokými možnostmi online a mobilní konektivity včetně indukčního nabíjení nebo hlasového ovládání. Výbavu si samozřejmě podle přání můžete rozšířit kterýmkoliv z dlouhého seznamu příplatkových prvků…

Foto: Škoda Auto

Interiér základní verze vypadá civilněji, stále však nabízí skvělé zpracování, výbornou výbavu a spoustu prostoru

Základní verze nabízí pohon pouze zadních kol a její jediný elektromotor má výkon 180 koní a 310 Nm, což znamená akceleraci z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 160 km/h. Baterie s kapacitou 62 kWh umožňuje na jedno nabití ujet až 390 km. To na základní variantu není vůbec špatné, ne?

Foto: Škoda Auto

Základní Enyaq iV nabízí dobrý poměr ceny a hodnoty. Na elektromobil...

Ale cena vás nejspíš nepotěší – jedná se o již dříve avizovanou částku 1 059 900 Kč. To je samozřejmě spousta peněz, ale ve srovnání s konkurencí jde o lákavou nabídku, protože za své peníze dostanete kromě propracované techniky a velmi solidní výbavy především velké a prostorné auto, které snadno zastane roli rodinného kočáru. Takže poměr ceny a hodnoty má Škoda i u svého prvního velkého elektromobilu nastavený dobře.

Připomeňme ještě, že verze Enyaq iV 80 s vyšším výkonem (204 koní), delším dojezdem (až 510 km) a pohonem všech kol stojí o 130 tisíc víc (1 189 900 Kč), jeden z 1 895 kusů exkluzivně vybavené limitované řady Founders Edition stojí 1 379 900 Kč.

Načítám