Článek
Henrik Fisker si na svoje konto připsal další mrtvou automobilku. Po nezdaru s plug-in hybridem Karma to za bezmála deset let poté zkusil s elektromobilem Ocean. A opět to nevyšlo.
Přestože měl automobilový smolař velké plány, musel zavřít krám, prodat vyrobené kusy hluboko pod cenou a vystěhovat se z pronajatého sídla v Kalifornii (kam se po vyhlášení krachu přestěhoval z Manhattanu). Jeho odchod se ovšem úplně nepovedl, což potvrdil majitel nemovitosti, který nález předal Konkurznímu soudu Spojených států pro okres Delaware.
Kromě nepořádku se na místě našlo různé nářadí, židle, regály, ale i akumulátory, části vozidel, díly, toxický odpad nebo hliněné modely připravovaných vozů. Konkrétně šlo o Fisker Alaska (pick-up) a projekt Ronin (sportovní kabriolet) s plánovaným dojezdem 965 km na jedno nabití.
Majitel nemovitosti tak teď musí na svoje náklady nepořádek uklidit. Židlí se zbaví jistě snadno, hliněné modely možná prodá, ale baterie a toxický odpad? Jejich likvidaci draze zaplatí.
Navíc vlastně není jasné, komu onen nepořádek patří. Magazín TechCrunch totiž uvádí, že Fisker údajně prodal část majetku aukčnímu domu s názvem Heritage Global Partners. Ale co všechno a jestli vůbec něco, to není jisté.
Do toho do hry vstupuje další firma, která prý měla domluvený odkup kancelářského vybavení. A co je ještě zajímavé? Na parkovišti před budovou stojí auta značky Fisker, ke kterým se zatím také nikdo nehlásí. Vrcholem je snad už jen prohlášení, že Fisker po svém odchodu budovu nezajistil, takže se v ní na krátký čas usadili squateři.
Trochu hořký konec, nemyslíte? Ačkoli se stále neví, kdo měl úklid řešit, co komu patří a tak dále, stejně to na podruhé zkrachovalou automobilku Fisker nevrhá dobré světlo.