Článek
Co si budeme povídat, nemalá část zákazníků ho jako osobák používala už v této generaci, zejména pokud šlo o lepší výbavy a sportovně laděný Ranger Raptor. Ford se ale v nové generaci ještě více zaměřil na praktické vychytávky pro každodenní rodinný provoz. Aby se zjistilo, co zákazníci skutečně chtějí a potřebují, automobilka vyzpovídala na pět tisícovek současných majitelů pick-upů.
Ložná plocha má základní objem 1 200 litrů a mezi podběhy se vejde europaleta. Je o 50 mm širší než u předchozí generace a v závislosti na modelu bude mít vnitřní délku 1 638–2 305 mm. Nově jsou za zadními koly v blatnících nášlapy, které usnadní nakládání a manipulaci s nákladem na korbě. Sklápěcí zadní brána je bytelnější a může soužit jako pracovní stůl – počítá například s tím, že k ní pomocí svorek připevníte obráběný kus dřeva.
V korbě mohou být vysokonapěťové zásuvky se 400W měničem, ke kterým se dá připojit menší elektrické nářadí, chladnička nebo nabíječka. Pokud plánujete využívat elektřinu častěji, Ford nabízí i montáž druhé autobaterie – je na ní připravené místo v motorovém prostoru. V kabině je zase na stropě přepínací skříňka a elektrická kabeláž připravená pro připojení přídavných světelných ramp, navijáků, ale dokonce i sklápěcí korby či malého jeřábu.
Ranger může být vybaven LED osvětlením kompletního okolí vozu, které se dá ovládat z mobilní aplikace, což se může hodit jak na stavbě, tak třeba při kempování. Samozřejmostí je i osvětlení korby. Ta dostala nový vnitřek z kvalitnějšího protiskluzového plastu, na obou bocích je zevnitř kolejnicový úchytný systém, na bocích korby pak mohou být další nosníky na přivázání nákladu. Oka uchycená přímo do nosné konstrukce jsou v základu. Vnitřek korby je navíc navržený tak, aby se dal obyčejnými dřevěnými trámky rozdělit na několik sekcí – stačí tedy zajet do stavebnin, na otevřené korbě si je přiříznout na správnou délku a je to.
Střecha Rangeru je připravená na náklad o hmotnosti až 85 kg při jízdě, staticky na ní však můžete naložit až 350 kg – což znamená pěkně velký střešní stan. Nemám pochyb, že se brzy objeví specializované expediční úpravy – a spousta z nich bude bezesporu oficiální.
Ford se totiž pochlubil, že v katalogu doplňků bude na 150 položek, od ochranných rámů přídě a bytelnějších ocelových nárazníků, přes ochranu podvozku i prahů a bytelná tažná oka, šnorchl sání a světelné rampy, až po plastovou nástavbu ložné plochy nebo elektricky ovládanou roletu – a samozřejmě i zmíněné střešní nosiče a stany.
Ford sice upozorňuje, že ne všechna výbava bude k dostání na všech trzích, ale jak znám šikovné dealery Fordu u nás, neměl by být problém si časem na Ranger pořídit prakticky cokoliv.