Článek
Nespletli jsme se, že ne? Ať se díváme na stránce německého prestižního úpravce Brabus jakkoliv, opravdu je tento zbrusu nový „Brabus 700“, jak zní interní označení úpravce, Rolls-Royce a nikoliv Mercedes-Benz.
Konkrétně jde o Rolls-Royce Ghost Extended, tedy jeho prodlouženou verzi, a jeden by si řekl, že pustit se do úprav vozů Mercedes samo o sobě už chce spoustu kuráže a zkušeností, což lidé z Bottropu mají. Ale Rolls-Royce? Neukousli si tentokrát trochu moc velké sousto?
Velké sousto je i cena Rolls-Royce Ghost, upraveného od Brabusu, a tak si ji výjimečně odbydeme hned na začátku – 649 191 eur, což je na naše jen malinko pod 16 milionů korun. To znamená prakticky jednou tolik, co dáte za „běžný“ Ghost Extended. Za své peníze však dostanete hodně… všeho. Včetně výkonu…
O pohon Rolls-Royce Ghost se totiž stará jeden z nejimpozantnějších motorů v celém automobilovém průmyslu – mocný dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru dává již v základu krásných 570 koní a 845 Nm točivého momentu. Díky této velkorážní síle se i přes své řekněme „honosné“ 2,6 tuny dostane z klidu na stovku za 5 sekund.
Vy už jistě víte, kam tím míříme – jasně, došlo tu na zvýšení výkonu. Rolls-Royce Ghost Brabus 700 teď dává výkon 700 koní (překvapivě) a 950 Nm točivého momentu. Poměrně nepřekvapivý už je však fakt, že k tomu bylo zapotřebí jen minimálních úprav.
Pod kapotou totiž došlo jen na novou řídicí jednotku, nový výfukový systém z nerezu a nový modul ovládání plnícího tlaku turbodmychadel, což jen vypovídá o úctyhodném potenciálu, který dřímá v tomto mocném agregátu.
Přirozeně došlo i na nějaké ty vizuální úpravy, aby poddaní rozeznali váš upravený Ghost od toho „obyčejného“. Je tu tedy hned několik karbonových doplňků, jmenovitě splitter předního nárazníku zakončený miniaturními „křidélky“, pak jsou tu elementy nárazníku ve spodních vstupech vzduchu s integrovanými LED diodami, a když přejdeme pohledem dozadu, vidíme tu velmi decentní spoiler (kdo by to byl řekl u Rolls-Royce, že?) a na závěr difuzor na spodní hraně zadního nárazníku.
Všechny tyto úpravy jsou pochopitelně velmi efektní, ovšem lidé od Brabusu jsou takoví kabrňáci, že tyto vizuální úpravy jsou rovněž funkční – například přední splitter mírně zvyšuje přítlak na přední nápravě, takže vůz i ve vysokých rychlostech krásně drží směr, záď potom k zemi tlačí pro změnu difuzor. Malý spoiler na víku kufru se potom stará o to, aby za vozem nevznikaly příliš silné víry, což pomáhá snížit odpor vzduchu – maximální rychlost je sice omezena „jen“ na 250 km/h, ale i tak se to hodí.
Karbonové doplňky však nejsou jedinými vizuálními vylepšeními na tomto sedmisetkoňovém „kouzelném koberci“. Jsou tu speciální kovaná kola o průměru 22 palců, tvořená jedním kusem kovaného hliníku, jde tedy o tzv. „monobloky“. Aby kola vyplňovala velké podběhy do posledního centimetru, tak tu opravdu došlo na snížení onoho kouzelného koberce – vzduchový podvozek zvaný „Magic Carpet Ride“ byl snížen o 30 milimetrů. Takže těžiště vozu je o něco níž.
Jelikož jde o Brabus, nesměly chybět ani nějaké ty úpravy interiéru jako karbonové dekory, tu a tam nějaká ta Alcantara a světe div se, dokonce i zbrusu nová kůže. Což značí, že firma Brabus si je opravdu velmi jista tím, co dělá, když už usoudí, že čalounění od samotné automobilky Rolls-Royce si zaslouží letět do koše. Inu, znáte tunery, nic jim není svaté.