Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Černý trubkový rám, modrá metalická kapotáž, obrovské brzdy, mocný hliníkový blok poskládaný do tvaru V a nápis Tatra. Nemluvíme o žádném osobním či nákladním autě, ale o virtuálním konceptu tatrováckého motocyklu.
Za jeho návrhem stojí náš dvorní designér Rostislav Prokop a už na pohled je jasné, že jde o mašinu z kategorie „proboha, vyrobte to“!
V přední části motorky pracuje tlustá vidlice s tlumiči navázaná na dvojici hlavních světlometů krytou metalicky lakovanou čelní kapotáží. Prokop schválně uvnitř navrhl dvě symetrické lampy s denním svícením, a to jako odkaz na původní světlomety Tatry T700.
Přístrojový štít tvoří dva analogové ciferníky a pod nimi má své místo jednoduchý ovládací panel s páčkami a přepínači. Zpětná zrcátka jsou kulatá, řídítka standardně vyhřívaná.
Horní část mašiny kryje objemná palivová nádrž s nápisem TATRA živící klenot zastavěný ve spodní části. Jde o vzduchem chlazený vidlicový osmiválec napojený na zvučnou výfukovou soustavu, díky níž má tatrovácká motorka, kombinující částečně komfort chopperu a rychlost sportovního stroje, nezaměnitelný akustický projev.
Osmiválcem vyprodukovaná síla putuje skrze automatickou převodovku a řetěz na široké zadní kolo, pro bezpečné zastavení je motorka vybavena účinnými kotoučovými brzdami. Dalším poznávacím znamením je pak čtveřice horizontálně orientovaných zadních diodových světel s blinkry.
Tahle úchvatná jednomístná mašina je bohužel pořád jen virtuálním návrhem toho, jak by teoreticky mohla vypadat česká motorka pojatá trochu jinak. Jejím tahounem by v reálu byl pochopitelně motor V8 a unikátní design, ovšem název? Ten nemáme, ale ptáme se vás! Jak by se tedy tento motocykl od Tatry měl jmenovat? Pište nám své návrhy do komentářů!