Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Nový Kodiaq se standardně prodává za bezmála jeden milion korun, což je ranec peněz nebo také 100 000 lahvových braníků v akci. Nářky zákazníků na sociálních sítích, ale i vyškrábané jejich vlastními nehty na zdi mladoboleslavského areálu Škoda Auto donutily představitele automobilky svolat mimořádné jednání krizového štábu.
Po třídenním diskuzním a připomínkovém maratonu, jehož se účastnili i vrátní a uklízečky, bylo rozhodnuto o okamžitém uvedení na trh nejlevnější varianty Kodiaqu, která našla inspiraci v kdysi dávno nabízené první Fabii Junior pro začátečníky.
Přivítejte tedy Škodu Kodiaq Junior! SUV se bude nabízet v jediné barvě, a to v pastelové zelené, protože podle jednoho zkušeného lakýrníka na penzi nejrychleji schne. S barvou se na Junioru nicméně neplýtvalo, takže nárazníky, kliky dveří, kryty zrcátek, kryty D-sloupků nebo plochy i lišty kolem oken jsou nelakované.

Nelakované díly, žádné hagusy a plecháče obuté na celoročkách. Junior cílí především na cenu.
Na střeše nenajdete žádné střešní nosiče a už vůbec ne střešní okno, které třetí zástupce druhého zástupce vedoucího vývoje označil za doslova buržoazní. Pokud jde o disky, tak ty jsou výhradně ocelové, 17palcové, obuté na celoročních pneumatikách (to abyste neutráceli v pneuservisu). Jejich barva se odvíjí podle toho, co se zrovna najde ve skladu.
Zastavěné osvětlení sice respektuje tvary výchozího Kodiaqu, ovšem nabízí kompletně halogenovou techniku, což během rychlého průzkumu v kantýně Škodovky ocenil náhodně dotazovaný strávník, který si prý „žárovku vymění raději sám“.
Transformací předních světlometů na halogenové si Kodiaq Junior přesto zachoval potkávací lampy, dálková světla, denní svícení, a dokonce i přísvit do zatáček! Také zadní světlomety využívají halogenovou techniku se snadno vyměnitelnými žárovkami.

Světlomety jsou kompletně halogenové, takže si tolik důležitou žárovku vyměníte sami a nebudete muset živit drahé servisy.
Součástí standardní výbavy je i symbol Z v trojúhelníku umístěný na pátých dveřích, což značí přítomnost začátečníka za volantem. Tento prvek ocenili zástupci Asociace autoškol, kteří předpokládají, že nový Kodiaq Junior poslouží mladým 17letým řidičům jako výuková pomůcka daleko lépe než BMW E36 z roku 1996 bez ABS, zato s tuningem od benzinky.
K zadní části se pojí jediná příplatková položka, a to červeně lakovaná lišta spojující koncové svítilny, která slouží pro matení nepřítele. Vyvolává totiž dojem, že máte auto ve vyšší výbavě, čehož se soupeři mohou už z dálky leknout a raději vás nebudou předjíždět.

Jediným příplatkem je červeně lakovaná lišta spojující halogenové lampy. To aby Junior působil drsněji!
Pozor, Škodovka se rozhodla dodávat do každého Juniora zadní stěrač, abyste i za deště viděli, kdo se vám lepí na záď. Možná to bude i tanečník s dřevěnou nohou na bicyklu, protože Mladoboleslavští zvolili pro Kodiaq Junior až nečekaně unikátní motorizaci.
Je jí zážehový atmosférický nepřímovstřikový litrový tříválec 1,0 MPI o výkonu 48 kW (65 koní) vypůjčený z Fabie, který se na českém trhu raději ani nenabízí. Tedy až dosud, protože nyní se svými 93 Nm rozhýbe tenhle motůrek Junior Kodiaq z nuly na sto za bleskových 17 sekund.

Litrový tříválec o 65 koních byl dříve vyhrazen jen pro Fabii prodávanou mimo český trh. Nyní se ale nastěhoval do Kodiaqu Junior.
Škoda Kodiaq Junior se už nyní začala prodávat za zaváděcí cenu 599 000 Kč včetně DPH, čímž model zcela jistě rozdrtí konkurenci. Autorizovaní prodejci už před salony vytyčily čekací koridory.
Komu to stále není jasné, tak jsme si z vás vystřelili, je přece právě 1. dubna, tedy aprílový den, kdy si nemůžete být jistí nikým a ničím. Žádný Kodiaq Junior tedy neexistuje, nebude. Na snímcích je pouze virtuální model navržený naším dvorním designérem Rosťou Prokopem. Takže prasátko nerozbíjejte, k dealerům Škodovky nespěchejte a buďte ostražití, protože humor dnes bude létat vzduchem.