Článek
Historicky jednu dobu skutečně existovaly vozy, které nosily názvy a loga jak automobilky Laurin & Klement, tak Škoda. Bylo tomu krátce po akvizici firmy plzeňským podnikem, ale poté roli hlavní značky definitivně převzala Škodovka.
Dnes se Laurin & Klement objevuje vesměs jen u výbavových stupňů vybraných modelů Škoda Auto nebo v našich fantaziích. A právě představivost jsme spolu s designérem Rosťou Prokopem znovu nechali pracovat, oživili Laurin & Klement jako subznačku Škodovky a stvořili super Superb.
Představujeme model Škoda - Laurin & Klement Superb, přepracovaný standardní Superb čtvrté generace s prodlouženým rozvorem a luxusními prvky.

Nejluxusnější Superb má prodloužený rozvor a dvoubarevný lak.
Dominantou modelu je dvoubarevné lakování ze široké palety individuálních laků, což je možné díky nedávné modernizaci lakovny v Mladé Boleslavi. Tvary novinky akcentují originál, jen přibylo více chromu, loga Laurin & Klement a luxusní zapuštěné kliky, které ale stejně nebudete potřebovat, protože boční dveře dostaly servomotory a umí se otevřít samy.
Zcela specifická je přední maska sladěná s unikátním nárazníkem, jeden typ masky je dokonce plný. Za designérskou lahůdku pak jdou považovat stylová litá kola se středovými pokličkami Škoda. Ty jsou po vzoru Rolls-Royce neustále ve výchozí pozici, i když se kola otáčí.

Zadní stěrač? Kdepak, kazil by elegantní dojem.
Nechybí vám vzadu něco? Nejspíš hledáte stěrač skla, nicméně ten by elegantní vzhled luxusní limuzíny kazil. Všímavější z vás také možná zaregistrovali, že jedna varianta super Superbu má vzadu výfuky a druhá vůbec nic, což naznačuje něco o pohonu.
Krémově-hnědá čtyřkolka lakovaná v barvě à la čokoládová múza totiž hostí dvakrát přeplňovaný zážehový mild-hybridní šestiválec o výkonu 367 koní a točivém momentu 550 Nm. Díky tomu vůz zrychlí z nuly na sto pod 5 sekund.

Modro-stříbrnému modelu chybí výfuk. Nemá jej, protože jezdí na elektřinu.
Modro-stříbrný model s plnou maskou je pak čistě elektrický, osazený jednotkou o výkonu 340 koní a trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh. Síla 310 Nm putuje na zadní kola, díky čemuž elektromobil ujede přes 600 km na jedno nabití.
Prodloužená Škoda-Laurin & Klement Superb tak virtuálně kráčí ve stopách Mercedesu, který své nejluxusnější modely v současnosti značí jako Mercedes-Maybach a častokrát je ukazuje právě v lákavém dvoubarevném lakování. Takový Superb by byl v reálném provedení jistě velmi odvážný, ale také nesmírně elegantní a zcela jistě velmi drahý.
Jak to celé začalo?

Firma Laurin & Klement, předchůdce dnešní Škodovky, začínala u kol a motocyklů.
Jak vlastně začínala automobilka Škoda? Prověřte své znalosti v kvízu zabíhajícím až na samotný počátek existence výrobce z Mladé Boleslavi.