Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Nebýt akvizice automobilky Laurin & Klement, možná by se Škodovy plzeňské závody nikdy nepustily do výroby osobních aut a nic jako Škoda Auto by dnes neexistovalo. Ale historie už je napsaná, my ji nezměníme (a ani nechceme), ovšem můžeme si ukázat vizuální představu toho, jak by auta značky L&K vypadala dnes, kdyby je Škodovka „vytáhla ze šuplíku“.
O oživení vlastní značky se dříve pokusil i Mercedes-Benz, který na samostatném Maybachu prodělal jmění. Filozofickou otázkou tedy zůstává, jak by uspěla Škoda Auto se samostatnými modely Laurin & Klement.

MB jako Mladá Boeslav. Číslo (např. 660) jako točivý moment. Tohle označení se používá například v Číně.
Náš dvorní designér Rosťa Prokop se chopil myši a zalezl do své umělecké nory. Když se po čase vynořil, vynesl na světlo virtuální návrh luxusní limuzíny MB 660. Písmena M a B jsou odkazem na Mladou Boleslav, rodiště i sídlo značky, zatímco 660 nebo ještě 700, 600 či 500 odkazují na točivý moment vyprodukovaný zastavěnými motorizacemi.
Virtuální limuzína na snímku tak pod kapotou hostí čtyřlitrový vidlicový osmiválec o 460 koních a 660 Nm síly, která putuje skrze automatický osmikvalt na všechna čtyři kola. Vůz však pojme i třílitrové šestiválce (benzin, nafta) nebo šestiválcový zážehový plug-in hybrid.

Kliky uprostřed napovídají něco o protisměrně otevíratelných zadních dveřích.
Designový jazyk oživené značky Laurin & Klement představuje specifická maska se stříbrným logem umístěným nad ní, ovšem pozornost přitáhnou i štíhlé LED diodové světlomety zapuštěné do designového prolisu.
Kvůli lepšímu výhledu z vozu jsou zpětná zrcátka umístěna na dveřích, zatímco malé kliky zabudované pěkně uprostřed, což znamená, že se zadní dveře MB 660 otevírají protisměrně jako třeba u rolls-roycu, ale i u některých historických škodovek.

Zadní část působí zamračeně, to kvůli tvaru sdružených diodových svítilen.
Boční linie s logy L&K na blatnících jsou až na dlouhý hluboký prolis relativně čisté, doplněné tvarovanými kovanými koly, chromovanou lištou prahu a souměrné s adaptivním vzduchovým odpružením.
Vzadu najdete zkosené zadní sklo bez stěrače, na střeše pak nenápadnou víceúčelovou anténu. Koncové sdružené svítilny pak působí jakýmsi zamračeným dojmem. Víko kufru designér kvůli aerodynamice protáhl a do spodního nárazníku integroval dvě koncovky výfuku.
Záď jinak zdobí pouze malé logo Laurin & Klement. Označení motorizace cíleně chybí, protože co je komu po tom, jestli máte šestiválec, nebo osmiválec.
Laurin & Klement MB 660 je samozřejmě jen virtuální počin našeho návrháře a oživení značky s největší pravděpodobností není v plánu. Ovšem kdyby se tak stalo, myslíte si, že by Škoda Auto s luxusní řadou L&K uspěla? Měla by v Česku šanci zabodovat proti zavedeným značkám typu Audi, BMW, Mercedes nebo třeba Lexus?