Hlavní obsah

Pozoruhodný „retromod“ Alfy Romeo Giulia má kola obráběná CNC frézou a odvážnou cenovku

Foto: ErreErre Fuoriserie

Moderní Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, která si hraje na originál ze šedesátých let? Tomu „restomodu naruby“ Italové říkají „retromod“

Alfa Romeo Giulia už se nějaký ten rok vyrábí, a zatímco „civilní“ verze jsou řidičsky velmi vděčnými manažerskými kompakty, nabroušená verze Quadrifoglio by se mohla jednou stát klasikou – zejména s manuální převodovkou. Jedna italská karosárna se však rozhodla, že z ní udělá klasiku už dnes.

Článek

Pojem „restomod“ jistě není pro věrné čtenáře Garáže žádnou neznámou. Ve zkratce jde o starší, zpravidla významné či ikonické vozy, kterým se jejich majitelé rozhodli vdechnout nový život ne prostřednictvím klasické renovace, ale osazením moderní technikou. Taková auta mají pořád styl a šmrnc starých dobrých „bouráků“, přitom však není třeba se bát letité a někdy choulostivé techniky.

Foto: ErreErre Fuoriserie

Moderní Giulia Quadrifoglio, která nosí „oblek“ inspirovaný předchůdcem ze šedesátých let? Dalo by se to popsat jako restomod naruby, italská karosárna tomu však říká jednoduše „retromod“

Italská karosárna ErreErre Fuoriserie na to však šla trochu jinak – respektive přesně opačně. „RR Zakázková výroba“, jak zní volný překlad názvu firmy, totiž vzala moderní Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio a „posadila“ na ni zakázkově vyrobenou karoserii inspirovanou původní Alfou Giulia, konkrétně typem 105, vyráběným v letech 1962 až 1977.

I to je jeden z důvodů, proč lidé z ErreErre svůj výtvor popisují nikoliv jako restomod, nýbrž „retromod“. Hned vpředu zaujmou čtyři kulatá světla, kde ta vnější mají větší průměr než ta vnitřní – jasně, stejně jako tomu je u originálu.

Světla jsou součástí černého pruhu masky, do kterého je potom zapuštěn klasický trojúhelníkový segment, typický pro Alfu Romeo. Změn doznala i kapota, která má rovnější profil a nově také úzkou „páteř“ táhnoucí se po jejím středu.

Foto: ErreErre Fuoriserie

Kompletně přepracovaná karoserie je z karbonu. Designově potom odkazuje na klasické vozy značky z 60. a 80. let minulého století. Nejvíce designéry ale inspirovala původní Giulia, která byla ve výrobě v letech 1962–1977

Při pohledu z boku na tento retromod pak vidíme rozšířené přední blatníky, které jakoby přečnívají přes vertikální linie dveří, což je opět odkaz na staré časy. Drobných úprav doznala kupodivu i střecha, byť její základní konstrukce zůstala stejná. Na jejím konci pak vidíme decentní spoiler. Za zadními koly se pak objevily nové průduchy v blatnících.

Záď opět vychází z originálu z šedesátých, potažmo začátku sedmdesátých let – celkově je tedy podstatně hranatější, než jak tomu je u moderní Giulie. Vidíme tu také obdélníkové zadní svítilny, nad kterými se tyčí decentní spoiler vycházející z víka pátých dveří. Ve spodní části potom najdeme karbonový difuzor, do kterého byly integrované dvě kruhové, středově umístěné koncovky výfuku.

Foto: ErreErre Fuoriserie

Je tu spousta „retro“ prvků jako například spoiler umístěný nejen na víku kufru, ale i na koncové hraně střechy, staromilce jistě potěší i klasický „telefonový“ design 19palcových kol

Za zmínku jistě stojí také nová 19palcová kola vlastní výroby, která byla zhotovena pomocí CNC technologie. Tady je opět velmi patrný odkaz na klasické vozy Alfa Romeo díky klasickému motivu několika kruhových otvorů rozmístěných po obvodu ráfku, připomínajícím staré telefony, které řada z nás ještě pamatuje z dětství.

Zajímavé je, že Giulia Quadrifoglio zůstala v tomto případě po technické stránce naprosto nedotčená – řízný dvakrát přeplňovaný 2,9l vidlicový šestiválec tedy i nadále produkuje výkon 510 koní a 600 Nm. Tato síla pak putuje výhradně na zadní kola skrz šestistupňovou manuální, nebo osmistupňovou automatickou převodovku.

Netknutý zůstal také interiér – ačkoliv karosářská firma uvádí, že na přání klienta ráda přetvoří interiér podle jeho představ. Tento retromod Giulie Quadrifoglio má prozatím vzniknout v počtu pouhých deset kusů, v závislosti na míře zájmu o projekt pak firma eventuálně postaví další kusy.

Nabízí se otázka – stojí to za ty peníze? Firma ErreErre Fuoriserie si za tento ambiciózní projekt totiž řekne přes 196 tisíc eur bez daně (4,1 milionu Kč). Tady se hodí připomenout fakt, že v ceně není dárcovský vůz pro přestavbu – každý zákazník musí do sídla v Turíně přivézt svoji vlastní Giulii Quadrifoglio. Což znamená při nejmenším dalšího půl druhého milionu navíc.

Načítám