Hlavní obsah

Obytný Rolls-Royce Cullinan je dost možná ten nejluxusnější pojízdný stan

Foto: delta4x4

Že by další skulina na trhu? S tímto Rolls-Roycem Cullinan můžete jeden večer kempovat třeba v poušti a následujícího dne vyrazit do víru velkoměsta – v úpravě od delta4×4 s ním zvládnete obojí

Automobilový trh je plný obytných, případně rovnou expedičních vozů. Taková auta jsou zpravidla vybavena skládací postelí, varnou deskou a malým dřezem, případně střešním stanem – některé z nich jezdí na zvýšeném podvozku a terénních pneumatikách. Vtip je v tom, že většinou jde o relativně normální vozy kategorie MPV. případně větší či menší dodávky. Nekonečný luxus by tu tak nikdo nečekal.

Článek

Opravdu? Rolls-Royce Cullinan jako obytný vůz? Tento nápad by mohl být jedním z těch, co jsou na pomezí naprostého nesmyslu a geniality – rozhodnutí už necháme na vás, milí čtenáři. Faktem ale je, že tato úprava v reálném světě může fungovat – navzdory tomu, že takových zhruba 95 procent vozů Rolls-Royce Cullinan se nikdy nepodívá ani na polňačku, natož rovnou někam do divoké přírody.ani na polňačku, natož rovnou někam do éterické přírodní krajiny.

Foto: delta4x4

Z honosného Rolls-Royce Cullinan se díky úpravě od německé firmy delta4×4 stal poctivý off-road do nepohody. Zvýšený podvozek, terénní pneumatiky, šnorchl – tak to má vypadat!

Někoho evidentně napadlo, že by byl skvělý nápad to zkusit – konkrétně německou tuningovou firmu, která si říká „delta4×4“. Ta se specializuje na ryze terénní úpravy – takže záležitosti jako titanové výfuky nebo spoilery byste v jejich sortimentu hledali marně. Pokud však hledáte ochranné rámy, terénní pneumatiky, zvýšený podvozek nebo třeba světelné rampy, jste na správné adrese.

Firma delta4×4 sídlí v německém městě Pfaffenhofen an der Glonn, což je zhruba 50 kilometrů od Mnichova. Mají už 40letou tradici a už si troufli na úpravy vozů značek Ford, Jeep, Mercedes a jednou, v rámci spolupráce s výrobcem pneumatik Continental, dokonce i Porsche 911 Carrera 4S!

Nejnovějším projektem těchto zkušených úpravců je právě tento Rolls-Royce Cullinan. Hned na přídi zaujme ochranný rám s celkem šesti lampami od renomované značky PIAA. Rozšířené blatníky jsou pokryty ochranným povlakem v matně černé barvě, stejně jako kapota. Z pravého předního blatníku dokonce vykukuje šnorchl sání.

Foto: delta4x4

Německý úpravce delta4×4 má už dlouholetou tradici – v minulosti si troufl na úpravy vozů jako Ford Ranger, Jeep Wrangler, nebo ba dokonce i Porsche 911 Carrera 4S

Střešní nosič pak v neposlední řadě odhaluje prostor pro úschovu nástrojů nezbytných pro přežití, jako jsou kanystry s náhradním palivem nebo nářadí, hned za horní hranou čelního okna je potom další světelná rampa. Hlavní „atrakcí“ střechy je potom samozřejmě stan ukotvený přímo ke konstrukci střešního nosiče s přístupem pomocí odnímatelného žebříku, takže není třeba se obávat nezvaných hostů ani v té nejopuštěnější krajině. Před jízdou se potom stan skládá do speciálního boxu, ukotveného k nosiči.

Bystré oko si jistě všimne několika málo úprav – v tomto případě terénní podvozek v hodnotě 15 tisíc eur (367 tisíc korun), který lze oproti tomu původnímu zvednout až o 80 milimetrů. Jen pro zajímavost – speciální zpevněné a rozšířené blatníky vychází na 14 tisíc eur (tedy cca 342 tisíc korun).

Kromě vyšší světlé výšky je další nepřehlédnutelnou úpravou nové obutí – v tomto případě 20palcová litá kola Klassik_B vlastní výroby s matně černým nástřikem. Ta potom obouvají 33palcové terénní pneumatiky od špičkového výrobce Mickey Thompson.

Vzhledem k profesionalitě firmy a vlastně i ceně samotného Cullinanu je evidentní, že tato úprava nebude levná. Naštěstí pro nás delta4×4 zmiňuje cenu, která činí okolo 150 tisíc eur, tedy circa 3,7 milionu korun. Pochopitelně jde čistě o cenu úpravy bez vozu – včetně vozu se dostáváme zhruba na částku necelých 7 milionů korun.

Načítám