Článek
Opravdu? Rolls-Royce Cullinan jako obytný vůz? Tento nápad by mohl být jedním z těch, co jsou na pomezí naprostého nesmyslu a geniality – rozhodnutí už necháme na vás, milí čtenáři. Faktem ale je, že tato úprava v reálném světě může fungovat – navzdory tomu, že takových zhruba 95 procent vozů Rolls-Royce Cullinan se nikdy nepodívá ani na polňačku, natož rovnou někam do divoké přírody.ani na polňačku, natož rovnou někam do éterické přírodní krajiny.

Z honosného Rolls-Royce Cullinan se díky úpravě od německé firmy delta4×4 stal poctivý off-road do nepohody. Zvýšený podvozek, terénní pneumatiky, šnorchl – tak to má vypadat!
Někoho evidentně napadlo, že by byl skvělý nápad to zkusit – konkrétně německou tuningovou firmu, která si říká „delta4×4“. Ta se specializuje na ryze terénní úpravy – takže záležitosti jako titanové výfuky nebo spoilery byste v jejich sortimentu hledali marně. Pokud však hledáte ochranné rámy, terénní pneumatiky, zvýšený podvozek nebo třeba světelné rampy, jste na správné adrese.
Firma delta4×4 sídlí v německém městě Pfaffenhofen an der Glonn, což je zhruba 50 kilometrů od Mnichova. Mají už 40letou tradici a už si troufli na úpravy vozů značek Ford, Jeep, Mercedes a jednou, v rámci spolupráce s výrobcem pneumatik Continental, dokonce i Porsche 911 Carrera 4S!
Nejnovějším projektem těchto zkušených úpravců je právě tento Rolls-Royce Cullinan. Hned na přídi zaujme ochranný rám s celkem šesti lampami od renomované značky PIAA. Rozšířené blatníky jsou pokryty ochranným povlakem v matně černé barvě, stejně jako kapota. Z pravého předního blatníku dokonce vykukuje šnorchl sání.

Německý úpravce delta4×4 má už dlouholetou tradici – v minulosti si troufl na úpravy vozů jako Ford Ranger, Jeep Wrangler, nebo ba dokonce i Porsche 911 Carrera 4S
Střešní nosič pak v neposlední řadě odhaluje prostor pro úschovu nástrojů nezbytných pro přežití, jako jsou kanystry s náhradním palivem nebo nářadí, hned za horní hranou čelního okna je potom další světelná rampa. Hlavní „atrakcí“ střechy je potom samozřejmě stan ukotvený přímo ke konstrukci střešního nosiče s přístupem pomocí odnímatelného žebříku, takže není třeba se obávat nezvaných hostů ani v té nejopuštěnější krajině. Před jízdou se potom stan skládá do speciálního boxu, ukotveného k nosiči.
Bystré oko si jistě všimne několika málo úprav – v tomto případě terénní podvozek v hodnotě 15 tisíc eur (367 tisíc korun), který lze oproti tomu původnímu zvednout až o 80 milimetrů. Jen pro zajímavost – speciální zpevněné a rozšířené blatníky vychází na 14 tisíc eur (tedy cca 342 tisíc korun).
Kromě vyšší světlé výšky je další nepřehlédnutelnou úpravou nové obutí – v tomto případě 20palcová litá kola Klassik_B vlastní výroby s matně černým nástřikem. Ta potom obouvají 33palcové terénní pneumatiky od špičkového výrobce Mickey Thompson.
Vzhledem k profesionalitě firmy a vlastně i ceně samotného Cullinanu je evidentní, že tato úprava nebude levná. Naštěstí pro nás delta4×4 zmiňuje cenu, která činí okolo 150 tisíc eur, tedy circa 3,7 milionu korun. Pochopitelně jde čistě o cenu úpravy bez vozu – včetně vozu se dostáváme zhruba na částku necelých 7 milionů korun.