Článek
Opravdu? Rolls-Royce Cullinan jako obytný vůz? Tento nápad by mohl být jedním z těch, co jsou na pomezí naprostého nesmyslu a geniality – rozhodnutí už necháme na vás, milí čtenáři. Faktem ale je, že tato úprava v reálném světě může fungovat – navzdory tomu, že takových zhruba 95 procent vozů Rolls-Royce Cullinan se nikdy nepodívá ani na polňačku, natož rovnou někam do divoké přírody.ani na polňačku, natož rovnou někam do éterické přírodní krajiny.
Někoho evidentně napadlo, že by byl skvělý nápad to zkusit – konkrétně německou tuningovou firmu, která si říká „delta4×4“. Ta se specializuje na ryze terénní úpravy – takže záležitosti jako titanové výfuky nebo spoilery byste v jejich sortimentu hledali marně. Pokud však hledáte ochranné rámy, terénní pneumatiky, zvýšený podvozek nebo třeba světelné rampy, jste na správné adrese.
Firma delta4×4 sídlí v německém městě Pfaffenhofen an der Glonn, což je zhruba 50 kilometrů od Mnichova. Mají už 40letou tradici a už si troufli na úpravy vozů značek Ford, Jeep, Mercedes a jednou, v rámci spolupráce s výrobcem pneumatik Continental, dokonce i Porsche 911 Carrera 4S!
Nejnovějším projektem těchto zkušených úpravců je právě tento Rolls-Royce Cullinan. Hned na přídi zaujme ochranný rám s celkem šesti lampami od renomované značky PIAA. Rozšířené blatníky jsou pokryty ochranným povlakem v matně černé barvě, stejně jako kapota. Z pravého předního blatníku dokonce vykukuje šnorchl sání.
Střešní nosič pak v neposlední řadě odhaluje prostor pro úschovu nástrojů nezbytných pro přežití, jako jsou kanystry s náhradním palivem nebo nářadí, hned za horní hranou čelního okna je potom další světelná rampa. Hlavní „atrakcí“ střechy je potom samozřejmě stan ukotvený přímo ke konstrukci střešního nosiče s přístupem pomocí odnímatelného žebříku, takže není třeba se obávat nezvaných hostů ani v té nejopuštěnější krajině. Před jízdou se potom stan skládá do speciálního boxu, ukotveného k nosiči.
Bystré oko si jistě všimne několika málo úprav – v tomto případě terénní podvozek v hodnotě 15 tisíc eur (367 tisíc korun), který lze oproti tomu původnímu zvednout až o 80 milimetrů. Jen pro zajímavost – speciální zpevněné a rozšířené blatníky vychází na 14 tisíc eur (tedy cca 342 tisíc korun).
Kromě vyšší světlé výšky je další nepřehlédnutelnou úpravou nové obutí – v tomto případě 20palcová litá kola Klassik_B vlastní výroby s matně černým nástřikem. Ta potom obouvají 33palcové terénní pneumatiky od špičkového výrobce Mickey Thompson.
Vzhledem k profesionalitě firmy a vlastně i ceně samotného Cullinanu je evidentní, že tato úprava nebude levná. Naštěstí pro nás delta4×4 zmiňuje cenu, která činí okolo 150 tisíc eur, tedy circa 3,7 milionu korun. Pochopitelně jde čistě o cenu úpravy bez vozu – včetně vozu se dostáváme zhruba na částku necelých 7 milionů korun.