Hlavní obsah

Mercedes-Maybach GLS v úpravě Brabus kombinuje luxus s drtivým výkonem 900 koní

Foto: Brabus

Dvorní tuningová firma automobilky Mercedes je známá tím, že si v rámci svých úprav nebere servítky. Byli jsme na to zvyklí u třídy E, u typu GLE kupé a tak nějak jsme to skousli i u terénní třídy G. Jenže teď se speciální tuningové „kúry 900“ od tohoto excentrického úpravce dočkal také opulentní Mercedes-Maybach GLS!

Článek

Tuneři prostě nikdy nespí. Rozhodně to platí i pro úpravce z německého Bottropu, který si evidentně bere k srdci moudro Paula Smithe „Kde ti život zavře dveře, tam ti Bůh otevře okno,“ – jinými slovy umí najít skulinu na trhu i tam, kde by ostatní jen ledabyle mávli rukou. Otázka tedy zní – opravdu potřebuje Mercedes-Maybach GLS 600 výkon 900 koní?

Foto: Brabus

Mercedes-Maybach GLS od německého úpravce Brabus popírá fyzikální zákony. Navzdory svým rozměrům a hmotnosti 2,7 tuny zrychlí z klidu na stovku za 4,2 sekundy a nepoleví až do magických 320 km/h

Technicky vzato ani zákazníci Brabusu nepotřebují výkon hypersportu v opulentním SUV, ale patrně jej chtějí – a o to tu jde především. Vtip je v tom, že Maybach GLS 600 už v sériové podobě není žádný lenoch – osvědčený 4,0l osmiválec twin-turbo z dílen AMG dává výkon 550 koní a 730 Nm točivého momentu.

Díky pohonu všech kol a asistenci mild-hybridního systému EQ Boost umí i přes své ohromné rozměry a hmotnost 2,7 tuny zrychlit z klidu na stovku za 4,9 sekundy, což by mu leckterý sporťák mohl závidět. V Brabusu si o tom však myslí svoje, a tak zvýšili objem motoru na 4,5 litru a osadili jej většími, na zakázku vyrobenými turbodmychadly, došlo i na nové sání a výfukové potrubí z nerezu se zabudovanou aktivní klapkou.

Výkon motoru tak poskočil na 900 koní a 1 250 Nm „krouťáku“. Druhá hodnota však musela být elektronicky omezena na „pouhých“ 1 050 Nm kvůli životnosti zbytku pohonného ústrojí. Úpravce potom poskytuje záruku tři roky nebo 100 tisíc kilometrů.

Foto: Brabus

Brabus vzal jeden z nejvýkonnějších motorů současnosti a udělal z něj jaderný reaktor. Bylo k tomu zapotřebí zvýšení objemu na 4,5 litru, nové sání a nerezový výfuk. Točivý moment však musel být elektronicky omezen kvůli životnosti pohonného ústrojí

Úpravy exteriéru jsou na poměry šíleného úpravce relativně decentní, došlo tedy jen na nový přední a zadní nárazník, nástavce bočních prahů s nášlapy a karbonové lemy blatníků. Tvary předního nárazníku, prahů a zadního difuzoru v kombinaci s karbonovými doplňky potom pomáhají snižovat vztlak ve vysokých rychlostech.

Z čistě vizuálních záležitostí tu je tu taky nová maska chladiče v barvě Shadow Gray. Ve stejné barvě jsou i zakázková kovaná kola „Monoblock M“ o průměru 24 palců, která obouvají „papuče“ o rozměrech 295/35 vpředu a 335/30 vzadu.

Foto: Brabus

Luxus původního Maybachu je i tak některým málo, Brabus tedy nabízí zakázkové interiéry (mnohdy doslova) ušité na míru svým náročným zákazníkům. Přijatelná je pouze naprostá dokonalost

V interiéru pak nelze přehlédnout dvoubarevné kožené čalounění s diamantovým prošíváním a spoustu karbonových doplňků. Sluší se však říct, že vůz, který vidíme na fotografiích, je vzorový a interiéry jednotlivých Brabusů-Maybach 900 se budou lišit – každý je totiž vyhotoven na zakázku.

Dynamické parametry jsou na tak velké a těžké auto vlastně trochu děsivé. Dle úpravce tento Maybach GLS na steroidech zrychlí z klidu na stovku za 4,2 sekundy, to nejlepší ale přichází, když se všechna ta masa kovu rozhýbe – aerodynamický odpor tohoto mastodonta zbrzdí až v rychlosti 320 km/h.

Překvapivě úpravce neuvádí žádné zmínky o úpravách brzdové soustavy, došlo však na drobné úpravy vzduchového podvozku, který byl snížen o 25 milimetrů, takže tento mastodont sedí o trochu blíže k zemi.

Trocha brouzdání na stránkách tuningové firmy Brabus odhalila, že k dispozici je i nadále také předchozí a „rozumnější“ verze 800 o výkonu – překvapivě – 800 koňských sil, ta však zrychluje na stovku za líných 4,5 sekundy a maximálka je „pouhých“ 300 km/h. I tak cena činí 355 518 eur bez daně, tedy těžko uvěřitelných 8,7 milionu korun. Cenu varianty 900 úpravce prozatím nezveřejnil.

Výchozí Mercedes-Maybach GLS bez úprav od Brabusu potom cenově začíná na částce circa 4,2 milionu korun. Nabízí se otázka – vyplatí se připlácet jednou tolik za něco, co je už samo o sobě téměř dokonalé? Tady se asi zákazníci neřídí tím, co potřebují, ale tím co chtějí. Čímž se vlastně vracíme zpět na začátek.

Načítám