Hlavní obsah

Mercedes-Maybach GLS v podání Mansory je zběsilé karbonové SUV, které jede 300 kilometrů v hodině

Foto: Mansory

Karbonové doplňky karoserie, podstatně silnější motor a maximálka 300 km/h, která je navíc elektronicky omezená? To může být jedině šílenost od Mansory

Mercedes-Benz se těší u německého úpravce Mansory velké oblibě – zejména v případě jejich modelů z kategorie SUV. Pro luxusní divizi Mercedes-Maybach to platí dvojnásob, a tak bylo jen otázkou času, kdy se dočkáme také kreace založené na velkém Mercedesu-Maybach GLS – a lidé od Mansory se přirozeně opravdu vyřádili.

Článek

Dnes už téměř tradiční tuningová firma z německého města Brand se stačila za svoji více než třicetiletou historii slušně proslavit, byť je to zejména díky výstřednosti a okázalosti jejich úprav – zasvěcení jistě vědí, o čem je řeč. V dnešním světě už však nestačí pouze vlastnit luxusní auto, neboť individualizace je, zdá se, vším. A přesně takoví lidé jsou pro úpravce Mansory ideálními zákazníky.

Foto: Mansory

Lidé od Mansory vědí, jak podpořit vizuální i výkonové drama každého vozu prémiové značky – poslední dobou se jejich oblibě těší zejména vozy s trojcípou hvězdou ve znaku, nesmí tedy chybět ani exkluzivní Maybachy

Nelze přehlédnout zejména novou příď tohoto opulentního Maybachu, které teď dominuje mohutný ochranný rám. Maska chladiče kupodivu zůstává nedotčená, ačkoliv úpravce umožňuje nechat si ji na přání přelakovat do černého chromu, případně nahradit karbonovou variantou téhož designu. Navrch lidé z Brandu přidali ještě relativně decentní spoiler předního nárazníku a nové svítilny denního LED svícení.

Úpravy karoserie se přirozeně rozpínají také do boků vozu, a tak tu můžeme vidět výrazné boční prahy a nový design kol. Tyto kované „čtyřiadvacítky“ si vyrábí přímo v Mansory a jsou určené na míru pro Mercedes-Maybach GLS – nejde tedy o žádnou levnou záležitost.

Nad mohutnými koly se pak tyčí nové kryty zpětných zrcátek, které snad ani nemohly být z jiného materiálu než z karbonu – stejný materiál byl použit i pro nástavce rozšířených blatníků. Vzadu jsou změny poměrně minimální, ale přece se na nějaké dostalo – zadní nárazník se pyšní novým designem a byl doplněn o zbrusu nový difuzor, doplněný o ochranný rám podobný tomu vpředu.

Foto: Mansory

Většina karosářských úprav od Mansory je kupodivu testována ve větrném tunelu německého úpravce, kromě efektnosti jsou tedy zároveň i efektivní

Zdá se to jen těžko uvěřitelné, ale karosářské úpravy Mansory jsou ve většině případů opravdu funkční – tato německá tuningová firma má dokonce svůj vlastní větrný tunel, ve kterém může ověřit účinnost a funkci prakticky všech dílů. Jinými slovy – přední spoiler, boční prahy nebo posledně jmenovaný zadní difuzor se opravdu starají o minimalizaci vztlaku pod autem, respektive turbulencí za autem.

Jelikož se tu bavíme o šílencích od Mansory, je nám asi všem jasné, že nezůstalo jen u kosmetických změn a že došlo také na nějaké ty úpravy pod kapotou – a můžeme vám říct, že tady se opravdu nešetřilo. Standardní 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec sice produkuje plně dostačujících 550 koní a 730 Nm točivého momentu. Lidem z Brandu se však i to zdálo málo…

Foto: Mansory

Ohromná čtyřiadvacetipalcová kovaná kola jsou vlastní výroby a Mansory je vyrábí přímo na míru pro Mercedes-Maybach GLS. Podobná pozornost je věnována i interiérům díky individualizaci – interiér každého vozu od Mansory je tedy trochu jiný

U Mansory se tedy rozhodli původní turbodmychadla vyhodit do koše a nahradili je zbrusu novými, výkonnějšími „šneky“. Totéž platí i pro původní výfukový systém, který byl nahrazen sportovní alternativou z nerezu. Aby se tyto technické úpravy mohly patřičně projevit, „pohráli“ si v Brandu ještě s řídicí jednotkou Maybachu GLS a výsledkem je monstrózní výkon 820 koní a 980 Nm točivého momentu.

Ani původní Mercedes-Maybach GLS přirozeně není žádný lenoch – sprint na stovku zvládá za 5 sekund a pokračuje až na 250 km/h. Ale vždycky je co zlepšovat, no ne? Mercedes-Maybach GLS v úpravě od firmy Mansory zvládá sprint na stokilometrovou rychlost za 4,4 sekundy a aerodynamický odpor jej nebrzdí až do rychlosti 300 km/h. Vlastně by jej nebrzdil ani za ní, u Mansory se však rozhodli z bezpečnostních důvodů rychlost elektronicky omezit.

Je poměrně obtížné popsat interiér vozů od Mansory, protože ty podléhají velmi rozvinutému systému individualizace – každý z nich je tedy trochu jiný. Můžeme se však spolehnout na to, že běžnou součástí „standardní výbavy“ jsou karbonové doplňky na volantu, středovém tunelu či lištách v palubní desce.

Každý zákazník si potom může zvolit z několika předvolených designů čalounění, případně si nechat udělat čalounění na zakázku podle svého gusta – klidně i včetně trojrozměrného gravírovaní libovolného motivu. „Standardní“ Maybach GLS potom začíná na částce cca 4,2 milionu Kč, u Mansory však počítejme s částkou o jeden, možná i dva miliony vyšší.

Načítám