Hlavní obsah

Mansory upravilo faceliftované géčko. Výsledkem jsou rovnou dvě obludy

Foto: Mansory

Mercedes-Benz třídy G nedávno prošel faceliftem, což vedlo německé studio Mansory, známé pro nevkusné výtvory, k tomu, aby se na model s plnou parádou vrhlo. Výsledkem je ne jedna, ale rovnou dvě příšery postavené na bází G-wagenu.

Článek

Přestože je Mercedes-Benz třídy G vyráběn více než 40 let, stále se těší velkému zájmu z řad klientů i různých úpravců. Mezi nimi je i německá společnost Mansory, známá pro svoje nevkusné kreace.

Ta má za sebou tuning řady geländewagenů, ovšem nejnověji se firma pustila do poslední generace, která nedávno prošla faceliftem. Výsledkem jsou dvě kreace, a to Gronos a Grand Entrée. Obě limitované v počtu osmi kusů.

Nové vozy vychází z Mansory provedení před faceliftem, nicméně došlo k jejich kompletnímu přepracování. Karbonové díly mají svěží tvary, přibyly zcela nové kapoty, otvory pro přívod vzduchu, střešní lampy, diodové denní svícení v náraznících nebo nové podběhy kol.

Edice Gronos má navíc kryt rezervního kola s osvětleným logem Mansory. Když jsme u těch kol, tak oba vozy nosí obří 24palcové kované ráfky FC.5, které byly poprvé představeny na neméně opulentním Mansory Pugnator, což bylo původně Ferrari Purosangue. Šířka pneumatik je 295/30 R24.

Interiéry obou vozů mají sadu karbonových sportovních pedálů s logy Mansory a jsou zaplaveny kůží a dalším karbonem. Zatímco Grand Entrée kombinuje světle fialovou s oranžovou barvou, sytě žlutý Gronos uvnitř vypadá trochu jako Felicia Fun. Vnitřní úpravy rovněž platí za přinejmenším opulentní.

Základní výkon dvakrát přeplňovaného továrního čtyřlitrového osmiválce činí 585 koní a točivý moment 850 Nm. Mansory pohonné jednotce vetklo upravenou řídicí jednotku, dvojici větších turbodmychadel, nové svody, spaliny odvádí sportovním výfukovým systémem. Výsledkem tuningu je maximální výkon 820 koní, nejvyšší točivý moment 1 150 Nm a zrychlení z nuly na sto za rovné čtyři sekundy.

Němci z Mansory poslední dobu představují jednu novinku za druhou a nutno dodat, každá z nich je chuťovkou. Jistou naději na záchranu vkusu jsme měli při ukázce úpravy Ineos Grenadier, ale pak se stačilo podívat do kabiny a naděje byly tatam. Mansory se asi už nezmění, alespoň co se vzhledu týče.

Načítám