Hlavní obsah

Mansory se spojilo s MTM a vzniklo ultimativní Audi RS6

Foto: Mansory/ MTM

Audi upravené hned od dvou extrémních německých úpravců by mohlo být novým králem autobahnů

Co je brutálnější, extrémnější a okázalejší než výtvor od svérázného úpravce Mansory? Když se Mansory spojí se specialistou na Audi, firmou MTM. Tyto dvě německé tuningové firmy daly hlavy dohromady a vznikla doslova ultimativní verze Audi RS6 – jde patrně o jednu z nejsilnějších RS6, navíc je jediná na světě.

Článek

Šílenost může mít mnoho podob. V tomto případě se však snoubí s brutalitou a navrch je ještě k tomu oděna do závoje černočerné temnoty. Tohle upravené Audi RS6 se tak nepodobá žádnému upravenému Audi a důvod je prostý – na tomto stroji spolupracovali hned dva úpravci, MTM a Mansory.

Foto: Mansory/ MTM

Mansory se postaralo o převážnou část vizuálních i technických úprav, po softwarové stránce se potom vyřádilo MTM

MTM neboli Motoren Technik Mayer je německá firma, která se zabývá úpravami zejména sportovních vozů značky Audi. Firma byla založena v roce 1990 Rolandem Mayerem. MTM se zpravidla soustředí na optimalizaci výkonu a jízdních vlastností, po stránce vzhledu tedy jejich vozy bývají relativně decentní.

To se však nedá říct o rovněž německém úpravci Mansory, který se proslavil jako dost možná nejexcentričtější úpravce na celém světě. Teď se tyto dva tábory daly dohromady a vzniklo něco dechberoucího – Audi RS6, které ze supersportů dělá nepraktické zbytečnosti.

I přes všudypřítomnou černou nelze přehlédnout nový agresivní bodykit doplněný o zbrusu novou přední masku, pod kterou se tyčí ještě karbonový splitter. Za zmínku rozhodně stojí i karbonová přední kapota přímo od Mansory, té pak sekundují mohutná 22palcová kovaná kola s pěti na koncích rozdvojenými paprsky, doplněnými o sytě modré akcenty. Prostor mezi koly vyplňují ještě nové prahy, kromě těchto vizuálních úprav je však tato RS6 také o pěkných pár centimetrů snížena, což podtrhuje její výhružný postoj.

Ani zadní část vozu nemohla zůstat bez povšimnutí. Je zde nový nárazník s kompletně předělaným designem difuzoru, skrz který teď trčí čtyři kanóny titanového výfukového systému. Nad tím je pak ještě odtrhová hrana pod spodní hranou zadního okna a decentní spoiler, zakončující střešní linii.

Po této anabolické „kúře“ pak lidé od Mansory odvezli tuto RS6 právě do firmy MTM, aby zde provedli svá kouzla pod kapotou RS6, což jim ostatně jde ze všeho nejlépe. Ne, že by to RS6 nutně potřebovala – její 4,0l dvakrát přeplňovaný osmiválec nabízí v současné verzi výkon 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Maximální rychlost je 305 km/h, na stovku se přitom dostane už za 3,1 sekundy.

Ovšem s využitím čar a kouzel v podání MTM tyto hodnoty povyskočily na plných 820 koní a 1 167 Nm, což z této RS6 dělá dokonalý postrach supersportů. Výkony mluví jasně – zrychlení z nuly na stovku se vejde „pod“ tři sekundy, ovšem jak hluboko, to úpravci nezmínili. Maximální rychlost potom činí těžko představitelných 330 km/h.

Načítám