Článek
Nejnovější BMW M4 s kontroverzním vzhledem je na světě už nějakou chvíli, ale i nadále je exteriérový design nejčastějším tématem diskuzí o nejsvéráznějším bavoráku posledních let. Za zvláštními obrovskými ledvinkami se přitom ukrývá skvěle vyladěné sportovní auto. Slavní úpravci mnichovských vozů jej dále vylepšují a zkrášlují pro budoucí majitele, pořád trochu pochybující o hezkých tvarech svého nového vozu, a přidávají k tomu další koňskou sílu navíc.
Německý tuner AC Schnitzer v dnešních dnech rozšiřuje svou nabídku úprav pro nejnovější BMW M4 o otevřenou variantu Cabrio, vylepšuje ji stylingovými modifikacemi z již představených paketů pro kupé M4 a sedan M3 a nezapomněl ani na technická vylepšení pro posílení přeplňovaného šestiválce a zlepšení ovladatelnosti a jízdních vlastností.
Kabriolet BMW M4 od AC Schnitzer získává výraznější aerodynamické doplňky spojující splitter z uhlíkových vláken s karbonovými křidélky na předním nárazníku a ozdobnými akcenty na kapotě. Z boku zaujmou hlavně nová 20palcová kovaná antracitová kola AC3, přičemž úpravce nabízí i tradičnější pětipaprsková kola AC1. Zatímco však kupé má na zádi velké křídlo, u kabrioletu se AC Schnitzer rozhodl pro elegantnější linie, křídlo nepoužil a jedinou úpravou zadní části je nový difuzor se čtveřicí výfukových koncovek.
V interiéru jsou modifikace jen decentní, protože úpravce nabízí jen hliníkové drobnosti jako pedály, pádla řazení, kryt ovladače infotainmentu iDrive a držák na klíče. Výrazně větší pozornost věnoval technice a pokusil se o to, aby jím vylepšené BMW M4 bylo rychlejší na rovinkách i v zatáčkách.
Technici sáhli pod kapotu a instalací nového softwaru motoru a nového výfuku z přeplňovaného třílitrového řadového šestiválce vyždímali celou stovku koní navíc. Z továrních 510 koní (375 kW) a 650 newtonmetrů je rázem 610 koní (449 kW) a 750 newtonmetrů. AC Schnitzer sice nezveřejnil oficiální čísla, ale s takovou silou by si vylepšený kabriolet mohl troufnout i na obyčejnější supersporty.
A technici úpravce AC Schnitzer se pochopitelně nezastavili jen u zvyšování výkonu, ale zapracovali také na podvozku. Ten je standardně vylepšen novými sportovními pružinami se snížením přední části o 25–30 milimetrů a zadní části o 20–25 milimetrů. K dispozici je i volitelný podvozek AC Schnitzer RS s nastavením světlé výšky a sil tlumení a odskoku kol.
AC Schnitzer bohužel nezveřejnil cenu úpravy a dodává, že veškeré podrobnosti bude řešit hlavně se zájemci o uvedená vylepšení.