Hlavní obsah

Konečně! První Porsche generace 996, které se bude líbit i vám

Foto: Porsche Classic

Na začátku bylo úplně obyčejné Porsche 911 generace 996. Restomod od samotné automobilky vám ale vyrazí dech

Tohle je inspirace a návod, jak z ošklivého a mnohými nedoceněného auta postavit atraktivní a dechberoucí sporťák, za kterým se každý otočí. Je o to zajímavější, že tento restomod má na svědomí samotné Porsche! Projekt, který trval čtyři roky, má za úkol ukázat možnosti oddělení Porsche Classic.

Článek

Není to tak dávno, co jsem jednu 996 řídil. A nebyla vůbec špatná. Vlastně bych si ji uměl představit i jako auto na každý den. Jenže tohle auto má ten problém, že se mi prostě nelíbí. Neotočil bych se za ním pokaždé, když bych ho zaparkoval, a nechtěl bych se na něj jen tak koukat. Pravda je ale taková, že celý tenhle projekt musel stát tolik peněz, že by si za ně člověk mohl koupit snad i tu GT3, po které (samozřejmě) toužím.

Tady bylo na začátku staré a zanedbané Porsche 911 z roku 1999, které nebylo zajímavé vůbec ničím. Šlo o úplně standardní carreru, kterou aktuálně koupíte i za půl milionu korun.

Foto: Porsche Classic

Ano, to je to auto z titulní fotky…

Koupil ho americký klub Porsche a po domluvě s továrnou ho poslali do Porsche Classic v Německu. Plán byl jednoduchý – udělat z něj auto, které bude odrazem modelu Sport Classic z roku 2010. V Evropě se do celého projektu pustili s takovou vervou, že dokonce napřed postavili vlastní testovací mulu, kterou zkoušeli ve Weissachu, italském Nardu a testovacím centru Idiada ve Španělsku. A jak vidíte, výsledek bere dech! A to ještě nevíte, že…

…že první, co v Porsche Classic udělali, bylo, že místo starého šestiválcového boxeru 3,6 nasadili motor o stejném objemu, ale tentokrát je to plnotučná jednotka z GT3 generace 996.2, která má výkon 381 koní a točivý moment 385 Nm. Nevím, jestli jste s tímhle motorem někdy jeli, ale je ostrý jak žiletka a uštěkaný jak sousedův teriér.

Vůz pak dostal z GT3 i brzdy, masku a boční prahy, nechybí ani ducktail spoiler podobný tomu z kultovního Porsche Carrera RS 2.7 z roku 1973. Auto pak stojí na kovaných 18palcových hliníkových kolech Fuchs.

„U všech 996 hodně záleží na barvě a modely GT3 nebo Turbo byly vždy veřejností vnímány o kus lépe než standardní provedení, a tak jsme hledali inspiraci tam,“ přiznává ředitel speciálních projektů Porsche Grant Larson. A dodává: „Ještě, než k nám auto vůbec dojelo, jsme měli v hlavě myšlenku na model 911 Sport Classic z roku 2010, který byl vyroben v počtu pouhých 250 kusů a který se ve Státech vůbec nenabízel. Mnozí fandové o něm dodnes tvrdí, že je to nejhezčí devětsetjedenáctka vůbec. A to už jsme přesně věděli, jak bude naše nová 996 vypadat.“

I proto má auto podobný, i když jedinečný lak Sport Grey Metallic doplněný o světlé závodní pruhy Sport Grey a Club Blau, proto jsou kola černá s leštěnými límci, proto má vůz modře lakované brzdové třmeny.

Pokud vás ještě tohle nepřesvědčilo, protože máte přece spoustu připomínek k interiéru generace 996, tak mrkněte na fotku a pak pokračujte v čtení.

Foto: Porsche Classic

Náležité péče se dostalo i interiéru, pozornost byla věnována sebemenšímu detailu

Vnitřek auta byl totiž celý přečalouněný, sedačky mají kožené boky a látkové středy, stejnou kombinaci najdete i na dveřích. Strop je z perforované alcantary a nechybí ani spousta modrého kontrastního prošívání a moderní informační a zábavní systém nabízející Apple CarPlay a Android Auto.

„Generace 996 je neprávem zastíněna ostatními řadami 911,“ říká Alexander Fabig, vedoucí oddělení individualizace. „Právě proto jsme ji vybrali jako základ pro předvedení všech věcí, které můžeme dělat v Porsche Classic a v nedávno rozšířeném programu Sonderwunsch. Je tedy pravdou, že jsme na autě pracovali čtyři roky, ale ty tam jsou bezesporu vidět.“

Restomod byl představen veřejnosti na akci Reunion Amelia Island a návštěvníci byli nadšeni. Hádám, že stejně to máte i vy, protože jak už jsem zmínil, tuhle 996 bych rozhodně bral. A určitě bych se za ní pokaždé ohlédnul.

Související témata:
Načítám