Hlavní obsah

Kombi o výkonu 1 000 koní bude váš pes milovat

Foto: VF Engineering/ Pacific German

Dvě kalifornské tuningové firmy se spojily a stvořily vrcholnou formu rodinného kombi – Audi RS6 o výkonu 1 000 koní

Audi RS6 je jedno z těch aut, které umí zvládat prakticky všechno. Nabízí dostatek prostoru pro cestování s rodinou, dostatek pohodlí a komfortu, když je třeba odvézt tchyni na rehabilitaci a psa na chatu, ale díky 4,0l V8 twin-turbo o výkonu 600 koní má člověk zároveň pod pravým kotníkem i dostatek síly pro zesměšnění kdejakého sportovního auta. Jenže co když je i tohle někomu málo?

Článek

Odpověď, kterou hledáte, zní: tisíc. Rovných tisíc kobyl a přesně 1 017 Nm točivého momentu je výkon této upravené RS6, která si po stránce výkonu nezadá s legendárním Bugatti Veyron, ovšem ne za cenu snížené praktičnosti. To znamená, že se stále jedná o kombi, do kterého můžete posadit celou rodinku i s vaším chlupatým mazlíčkem a vyrazit na chatu, cestou se přitom nestyďte lovit sporťáky.

Foto: VF Engineering/ Pacific German

Rodinné kombi o výkonu 1 000 koní. Sen každého správného chalupáře?

Za tímto ďábelským strojem stojí firmy German Pacific a VF Engineering, které daly hlavy dohromady, aby vytvořily doslova ultimátní kombi. Původní motor 4,0l V8 se dvěma turbodmychadly má sice už v základu výkonu více než dost, ale jsou zkrátka lidé, kterým je i „dost“ pořád málo. Navíc je veřejným tajemstvím, že strojovna od Audi je dostatečně robustní na to, aby zvládla i vyšší výkon.

Je však evidentní, že na „vzkříšení“ takové síly nestačily pouze softwarové úpravy. Proto dostalo ingolstadtské kombi nová turbodmychadla od firmy TTE, sací potrubí Eventuri včetně nových mezichladičů a navrch k tomu i novou řídicí jednotku. K tomu tvůrci přihodili ještě výfukové potrubí od vyhlášené firmy Akrapovič – ale je zajímavé, že vozu záměrně zůstaly oválné koncovky výfuků, prakticky stejné, jako jsou i na původní RS6. Pravděpodobně proto, aby vůz působil „nenápadně“.

Což je trochu v rozporu jednak s randálem, který umí produkovat výfuky od slovinského úpravce, ale také s jen těžko přehlédnutelnými polepy v kombinaci bílá-červená-černá, což jsou „válečné barvy“, které svého času nosila také závodní Audi. Kromě polepů vůz dostal také mírný bodykit, takže je tu pár úprav jako nástavce prahů nebo spoilery nárazníků. Auto jezdí na nových 22palcových kovaných kolech s bronzovým nástřikem, podvozek dostal nové stabilizátory od firmy ABT.

Výsledkem úprav je, že tahle dvoutunová luxusní limuzína s batohem na zádech zvládne zrychlení z nuly na sto za 2,7 sekundy a nepoleví až do rychlosti na našich silnicích jen těžko představitelných (a velmi nelegálních) 340 km/h.

Firmy, které se podílely na úpravě této RS6, pochází z americké Kalifornie. VF Engineering sídlící v Anaheimu je tuningová firma v klasickém slova smyslu a její stránky najdete i na sociálních sítích, ovšem není vůbec výjimkou, že si její lidé troufnou i na vozy značek Lamborghini nebo McLaren. Naproti tomu Pacific German z Laguna Hills je potom především dodavatelem dílů, ať už pro sportovní nebo závodní vozy.

Nabízí se otázka, zda je takové auto vůbec potřebné k životu – ale panečku, byla by opravdu paráda jej parkovat v garáži, tedy v našem případě před panelákem na sídlišti. Ani jedna z firem, které se na stavbě vozu podílely, nezmiňuje cenu úprav ani cenu hotového výrobku. Ovšem je docela dobře možné, že výsledná cena může být klidně dvojnásobná ve srovnání s třímilionovou sumou za novou sériovou RS6.

Související témata:
Načítám