Hlavní obsah

Kdyby se Tatra rozhodla kromě sedanu T700 vyvinout i SUV, vypadalo by takto. Model T700 S mohl předběhnout i BMW

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Představte si, že se vracíme do 9. dubna 1996 a jsme v pražském hotelu Hilton, kde se právě představuje hodně modernizovaná Tatra 613 nazvaná Tatra 700. Hosté žasnou a davy jásají, co všechno stihli inženýři automobilky za zhruba rok. Jenže pak řečník avizuje ještě jednu utajovanou premiéru, o které nikdo nevěděl…

Článek

Šokující! Tatra v Hiltonu představila kromě sedanu T700 se vzduchem chlazeným osmiválcem uloženým vzadu ještě jednu novinku, o jejímž vývoji neměl nikdo nezasvěcený ani ponětí. Dnem odhalení se možná bude přepisovat historie a Tatra má nakročeno na tuzemské výslunní prodejů v teprve vznikající třídě modelů SUV.

Představujeme Tatru 700 S (jako SUV) 4 × 4! Model kopírující designový jazyk sedanu T700 se představuje s ikonickou plnou maskou lemující kulaté světlomety, uprostřed dominuje logo automobilky.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Model je široce prosklený, aby nabídl nadstandardní výhled.

Zakulacený přední nárazník hostí dvě mlhovky a navazuje na lehounce muskulární blatníky vybavené bočním blinkrem. Zpětná zrcátka jsou široká, boční kliky dveří zapuštěné. Kola auto dostalo od firmy Borbet a nainstalované celoroční pneumatiky mají certifikaci pro užití v zimě i terénu. Nejde si nevšimnout bohatého prosklení automobilu.

Zadní část se pyšní tradičně tvarovanými hranatými halogenovými svítilnami, které lemuje chromová linka. Kvůli aerodynamice designéři záď lehce protáhli a přidali tradiční odtrhovou hranu známou z T700. Po vzoru sedanu byly i zde koncovky výfuku zabudované přímo do zadního nárazníku.

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Také zadní část přebírá designový jazyk sedanu T700.

Pohonnou jednotkou je známý 3,5litrový vidlicový osmiválec Tatra o 200 koních, který ovšem přešel ze vzduchového chlazení na vodní a přestěhoval se dopředu. Konstruktéři Tatry autu vetkli pohon všech čtyř kol a k pětirychlostnímu manuálu napojili ještě přídavnou redukční převodovku vlastní konstrukce. T700 S 4 × 4 se tak pravděpodobně neztratí ani v terénu.

Tatra věří, že s utajovaným a nečekaně odhaleným SUV modelem brzy dosáhne vysokých prodejních příček v Česku a na Slovensku. V přípravě však jsou i exportní verze pro Německo, kde by naše Tatrovka mohla zatopit tamním automobilkám.

Teď se ovšem vraťme zpátky do současnosti. SUV inspirované T700 je pouhou kreací našeho dvorního designéra Rosti Prokopa, stejně jako je naší fantazií celý příběh samotný.

Ale kdoví, jak by to dopadlo, kdyby Tatrovka skutečně T700 S měla a prodávala ji. Možná by předběhla tolik úspěšné BMW X5 (1999), dohnala toho času zaběhnutý Land Rover a nastolila SUV módu v Česku poněkud dříve…

Načítám